- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مسلمانان بیشتر از هر زمان دیگری به مطالعه سیره رسول خدا نیاز دارند

“عسلویه نیوز” شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه گفت: مسلمانان بیشتر از هر زمان دیگری به مطالعه سیره رسول خدا نیاز دارند.شیخ ابراهیم محمدی [1]

به گزارش خبرنگار عسلویه نیوز شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در خطبه های روز جمعه خود دروغگویی را یکی از آفت های زبان عنوان کرد و افزود: دروغگویی عملی قبیح و خصلت ناپسند است که عملی حرام و کلید همه ی بدی هاو شرارتها است و یکی از بدترین معایب و زشت ترین گناهان محسوب میشود.

وی افزود: اسلام سرچشمه ی تمام خوبی هاست و هیچ بدی در اسلام جایگاهی ندارد لذا اسلام پیروانش را به تمام خوبیها سفارش میکند و از بدیها و مفاسد اخلاقی تربیتی آنها را باز میدارد،متاسفانه دروغ امروز در جامعه ی ما رواج پیداکرده و بعنوان یک نوع زرنگی و مد حساب میشود .

شیخ ابراهیم محمدی با اشاره به آیعه شریفه (یاایهاالذین آمنوا اتقوا الله وکونوامع الصادقین ) اظهار داشت: خدای عزوجل برای مردان راستگو و زنان راستگو پاداش بسیار بزرگی در بهشت مهیاکرده است و درصداقت خیری موجود است و صداقت و راستگویی دروازه ی ورود به بهشت و کذب و دروغگویی دروازه ای بسوی جهنم.

امام جمعه اهل سنت عسلویه در ادامه خطبه های خود به هفته وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: در آستانه دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت هستیم بنده این مناسبت خجسته و این هفته مبارک را به تمامی مسلمانان عالم مخصوصا هموطنان عزیز تبریک وتهنیت عرض مینمایم و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا از راهروان و تابعین راستین آن حضرت باشیم .

شیخ ابراهیم محمدی افزود: امروزه مسلمانان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به مطالعه ی سیره رسول خدا دارند تا از زندگی آن والامقام الگو بردارند و به آن عمل کنند.

وی افزود: زندگانی رسول خدا از بدو تولد تا رحلت مملو از همه ی خوبیها است نمونه ی بارز آن صداقت ، رحمت، الفت، شفقت، انسانیت، امانت، شجاعت، اخلاص، کرم و سخاوت درحیات رسول خدا بود طوریکه خداوند سبحان در وصف او میفرماید: ( وانک لعلى خلق عظیم). نیاز داریم سیره ی مبارک رسول الله رامطالعه کنیم و در وجود و زندگی خودمان تطبیق دهیم .
امام جمعه اهل سنت عسلویه اظهار داشت: امروز مسلمانان باید بیش از هر زمان اتحاد و انسجام خودشان را تقویت کنند و با توطئه و نقشه های دشمنان مقابله کنند هدف دشمنان اسلام و مسلمین تفرقه انداختن بین صفوف مسلمانان است و می خواهند آنها را به چند دسته تقسیم کنند و به جان یکدیگر بیاندازند و راحت قدرت آنها را تضعیف کنند تا بتوانند آنها را از بین ببرند.

وی افزود: هوشیاری مسلمانان لازم است و چنگ زدن به ریسمان الهی از اوجب واجبات اسیت تا اسلام و مسلمین را از شر دسیسه ها و توطئهای دشمنان محفوظ بدارد./انتهای پیام/م.ج