- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هوای اونجا پول دارد هوای اینجا خون دارد

 

حسینی دولت‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های “برخوار” و “شاهین‌شهر و میمه” در تذکر به وزیر اقتصاد، علت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت اصفهان به شهرداری شاهین‌شهر را خواستار شد.

 

گفتنی است چندی پیش، شهردار و رئیس شورای این شهر طی نامه‌ای به استاندار اصفهان مدعی شدند عوارض دریافتی از فعالیت‌های پالایشگاه اصفهان، به‌نوعی پول خون ساکنان شاهین شهر است.

 

 در این نامه از استاندار اصفهان خواسته شده است: با توجه به تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، به مکاتبات و زمزمه‌های شهرداری‌های مجاور، مبنی بر سهم از عوارض پالایشگاه، بی‌اعتنا بوده و مقرر گردد طبق سنوات قبل این عوارض به حساب شهرداری محل استقرار واحد تولیدی آلاینده واریز گردد.

 

 

 

مدیریت شهری شاهین‌شهر در این نامه تصریح نموده است: ساختمان‌ها و تأسیسات پالایشگاه اصفهان که منبع و منشاء آلایندگی است در داخل حریم شاهین‌شهر قرار دارد.

 

این نامه می‌افزاید: شهرداری شاهین‌شهر از محل عوارض مذکور، اقدام به احداث شبکه آب‌رسانی و پارک جنگلی هفتصد هکتاری نموده و به منظور تعدیل آلایندگی و تلطیف محیط زیست، طرح‌های مهم دیگری در دست اجرا دارد.

 

شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و نیروگاه شهید منتظری از جمله واحدهای صنعتی مهمی می‌باشند که در حریم این شهر قرار گرفته اند.

 

منبع:http://www.gazshora.ir

 

 

 

اما عسلویه چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منبع :http://bandoyam.blogfa.com [1]