- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری کردن از گناهان موجب رستگاری و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و ارزش والایی دارد.
وی افزود: پرهیزگاری به معنای دوری کردن از لذات دنیوی است و کسی که تقوا داشته باشد به دنبال گناه نیست و برای خدمت به مردم تلاش می‌کند.
امام جمعه عسلویه در ادامه با اشاره به ماه محرم خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش امر به معروف و نهی از منکر است و بدون تردید در عسلویه شاهد حرکت بسیار خوب عزادارن بودیم.
گنجی تصریح کرد: هیئت‌ها در ماه محرم، بسیار مراعات همسایگان را کردند و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را رعایت کردند که باید از متولیان هیئت‌ها تقدیر کنیم.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی (ص) قیام کرد و جان نازنین خود و خانواده و نزدیکان خود را در راه اسلام و برای مبارزه با ظلم و ستم تقدیم کرد.
امام جمعه عسلویه عنوان داشت: نباید تنها به عزاداری و سینه و زنجیرزنی بپردازیم بلکه باید از عاشورا درس‌های لازم را فرا بگیریم و باید ولایت‌مداری و ایثار و شهادت‌طلبی را گسترش دهیم و جوانان را با این صفات نیکو آشنا کنیم.
گنجی اضافه کرد: مردم عسلویه اعم از شیعه و سنی در مراسمات حضوری پررنگ داشتند و هیئت‌ها نیز با جان و دل به عزاداری پرداختند.
امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز با تسلیت عاشورای حسینی گفت: همه ایام سال باید عاشورایی باشیم و باید فرهنگ شهادت و فداکاری را گسترش دهیم.
گنجی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی چابهار در تاسوعای حسینی بیان داشت: دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به این حرکات دست می‌زنند و قصد دارند بین مردم دشمنی ایجاد کنند.
وی افزود: بدون تردید این اقدامات تروریستی کار شیعیان و یا اهل تسنن نیست و دشمنان و به ویژه وهابیون افراطی با این اقدامات می‌خواهند شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و می‌خواهند اختلافات را ریشه‌دار کنند که البته مردم هوشیار هستند و دوست و دشمن خود را می‌شناسند.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انتظار داریم که در این نقاط حساس، دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند و اجازه ندهند که هموطنان عزیزمان به خاک و خون کشیده شوند.
گنجی تصریح کرد: مسئولان امنیتی باید هوشیار باشند و جلوی گروه‌های ضدانقلاب و وهابیون را بگیرند تا جوانان و زنان و مردان ما احساس امنیت کنند و بتوانند به راحتی به عزاداری بپردازند.