- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه آبدان: در فتنه سال ۸۸ با کشف‌ حجاب می‌خواستند مردم را جذب کنند‌

به گزارش نورالارض پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام آبدان حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی اظهار داشت: امروز مصادف است با ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۱۴ و در واقع ۷۵ سال پیش یک حادثه بسیار تأسف‌انگیز توسط رضا‌خان قلدر اجرا شد با نام تجدد‌گرائی که به کشف حجاب و حذف حجاب منجر شد.
وی افزود: رضاخان در آن زمان به رئیس‌الوزرای خودش محمود جم می‌گوید که من بعد از سفر به ترکیه و دیدن زن‌های ترک از هر چه زن چادر به سر هست بدم آمده و چادر دشمن ترقی و پیشرفت مردم است و باید چادرها از سر زن ایرانی برداشته شود و خود رضا شاه عملاً وارد این کار شد و در هفدهم دی‌ماه به همراه همسر و دخترانش، بی‌حجاب در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دختران دانشسرای مقدماتی حضور پیدا می‌کند و عملا استارت این کار را می‌زند.
امام جمعه آبدان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین قیامی که مردم و علمای متدین و الهی ‌علیه کشف حجاب کردند آن قیامی بود که در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد و آنجا به دستور رضا شاه، مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند و نقل شده است که حداقل ۵هزار نفر در آن جریان شهید شدند.
حمیدی‌نژاد عنوان داشت: نکته مهمی که ما باید امروز به آن توجه کنیم این است که مسئله کشف حجاب یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک جریان است که از آن روز تا به امروز در جریان است و هدف دشمنان این است که با این قضیه بتوانند به راحتی نظام اسلامی را سرنگون کنند و یا اسلام ناب را تبدیل کنند به یک اسلام آمریکایی بی‌ارزش، از این رو شیوه امروز عوض شده است.
وی افزود: آن روز رضاخان قلدر با زور سر نیزه و تفنگ مقابله می‌کرد و اما امروز خیلی راحت درون خانه‌های ما و در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای وارد شده‌اند و خیلی آرام‌آرام و نرم دارند جوان‌های ما را به همان سمت و سوئی می‌برند که رضاخان می‌خواست و ما هم چه بسا متوجه نشویم.
امام جمعه آبدان با بیان اینکه کشف حجاب به تدریج انجام می‌شود نیز گفت: یک نگاه کنیم به لباس‌های امروز و مقایسه کنیم با لباس‌های ۱۰ سال قبل، متوجه می‌شویم که دشمن گام به گام این مسئله را دنبال کرده و متأسفانه از آنجایی که گاهی هوشیار نبوده‌ایم، بانوان ما امروز لباس‌هایی می‌پوشند که زیبنده یک بانوی مسلمان نیست و این جریان خیلی خطرناک است.
حمیدی‌نژاد یادآور شد: اوج این مسئله در فتنه سال قبل بود که بحمدالله یکی از برکات فتنه این بود که مردم ما متوجه شدند دشمن از کجا می‌خواهد ضربه وارد کند و از آنجایی که با همکاری دشمنان خارجی در داخل ایران مسئله کشف‌حجاب در جریان انتخابات پارسال و فتنه ۸۸ انجام گرفت خیلی از خانم‌ها در این جریان روسری را علناً برداشتند و به خاطر جوی که به وجود آمده بود می‌خواستند فضا را به نوعی آلوده کنند و حرمت چادر را بشکنند و در واقع با کشف‌حجاب می‌خواستند مردم را جذب کنند که به فضل خدا و با کمک مردم مومن و مسلمان باز هم دشمن شکست خورد.
امام جمعه آبدان همچنین به ۱۹ دی اشاره کرد و عنوان داشت: ۱۹ دی مصادف است با قیام خونین مردم قم و به دنبال آن مردم ایران در اعتراض به توهینی که به امام راحل در ۱۹ دی ۱۳۵۶ یک سال قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد.
حمیدی‌نژاد ابراز داشت: یکی از توطئه‌های دشمن این بود که شخصیت امام(ره) را از بین ببرد از آنجایی که نتوانستند شخص امام(ره) را ترور کنند به فکر این افتادند که با توهین کردن به امام عزیز و نوشتن مسائلی سخیف و موهن درباره امام راحل که در تبعید به سر می‌برد، ذهن مردم ولایی ایران را دچار تشویش کنند؛ اما از آنجایی که مردم هوشیار بودند قیام کردند و این قیام از قم شروع شد و مردم دیگر مناطق ایران هم با قیام مردم قم بیدار شدند و اتفاقاً همین مسئله پیروزی انقلاب را جلوتر برد.
وی افزود: شاه می‌خواست با توهین به امام(ره) کاری کند که مردم از گرد امام پراکنده شوند اما نادانسته تیشه به ریشه خودش زد و مردم امام عظیم‌الشان را بیشتر حمایت کردند.
امام جمعه آبدان خاطرنشان کرد: نهم دی پارسال یادآور همان ۱۹ دی هم هست که الحمدالله از نهم تا ۱۹ دی را دهه بصیرت نامگذاری کرده‌اند.
حمیدی‌نژاد تصریح کرد: مردم ثابت کرده‌اند همواره از ولایت فقیه تبعیت و حمایت کرده‌اند و این حمایت‌ها موجبات عصبانیت دشمنان را فراهم کرده است.