- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آخرین مکالمات خلبان با برج مراقبت و پیدا شدن دو مفقود‌الاثر سانحه

عسلویه نیوز، احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر مصدومان سانحه بوئینگ ۷۲۷ ایران‌ایر به شماره پرواز ۲۷۷ که دیشب دچار سانحه شده بود، در بیمارستان ارومیه بستری هستند.

* هواپیما از صفحه رادار حذف شده بود

وی خاطرنشان کرد: خلبان بوئینگ سانحه دیده ایران‌ایر در آخرین مکالمه خود با برج مراقبت فرودگاه ارومیه اعلام کرده است که به علت شرایط نامساعد جوی و عدم وجود امکان فرود در این فرودگاه، قصد دارد به تهران بازگردد.
مجیدی ادامه داد: این صحبت آخرین اطلاعی است که برج مراقبت در خصوص مکالمات خلبان بوئینگ ۷۲۷ سانحه دیده هما در اختیار ما قرار داده است.
معاون وزیر راه و ترابری ضمن بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر در این‌باره از جعبه CVR (نوار مکالمات خلبان) که داخل کابین هواپیما است، به‎دست خواهد آمد، بیان داشت: پس از آنکه ارتباط خلبان هواپیمای مذکور با برج مراقبت قطع شده‌، هواپیما نیز از صفحه رادار فرودگاه ارومیه حذف شده است.

* پنج نفر از ۱۲ نفر کروی پروازی مصدوم شده‌اند؛ بقیه جان باختند

معاون امور دولت وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه متاسفانه کاپیتان دادرس (خلبان این پرواز) در این سانحه جان باخته است خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات، از ۱۲ نفر کروی پروازی، تنها یک خانم مهمان‌دار، سه نفر از کروی پروازی و یک محافظ هواپیما از این سانحه جان سالم به در بردند که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند.

* هیچ پروازی از فرودگاه ارومیه انجام نمی‌شود

وی ضمن بیان اینکه تمامی مجروحان در بیمارستان ارومیه بستری هستند، اظهار داشت: در حال حاضر اجازه انجام هیچ پروازی در فرودگاه ارومیه صادر نمی‌شود؛ هوا در این شهرستان به شدت نامساعد است.

* بستگان جان‌باختگان در فرودگاه مهر‌آباد منتظر اعزام به ارومیه هستند

معاون امور دولت وزارت راه و ترابری افزود: تعدادی از بستگان جان‌باختگان این سانحه که هنوز شناسایی نشده‌اند، در فرودگاه مهرآباد مستقر هستند و به محض اینکه اجازه پرواز به فرودگاه ارومیه صادر شود خانواده جان‌باختگان این سانحه از تهران به ارومیه برای شناسایی متوفیان این حادثه به ارومیه اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه امید است از ساعت ۱۲ ظهر امروز به بعد بتوان بستگان جان‌باختگان این سانحه را به ارومیه انتقال داد، افزود: تمامی این افراد با هزینه دولت به ارومیه منتقل می‌شوند و در آنجا اسکان می‌گزینند؛ هزینه‌های کفن و دفن تمامی جان‌باختگان توسط دولت پرداخت می‌شود.

* اختلاف آماری در تعداد مسافران این پرواز وجو‌د دارد

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در توضیح اختلاف آماری که بین روابط عمومی هما و وزارت راه و ترابری در بیان تعداد مسافران این پرواز وجود دارد، گفت: هنوز مشخص نیست که تعداد مسافران این پرواز ۱۰۴ نفر بودند یا ۱۰۵ نفر؛ ایران‌ایر در حال چک کردن نهایی لیست اسامی مسافران خود است تا در این‌باره اطلاع‌ دقیق‌تر به این‎جانب ارائه دهند.

* یک نفر از مفقود‌شدگان سانحه یافت شد؛ وی در بیمارستان بستری بود

وی با اشاره به اینکه در این سانحه ۷۷ نفر جان‌ باختند، اظهار داشت: هم‌چنین ۲۷ نفر در حادثه مذکور جراحت دیدند.
مجیدی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست یک نفر اختلاف آماری که وجود دارد در سردخانه بیمارستان است یا جزء مجروحان بستری شده و یا بین لاشه هواپیما گیر کرده است؛ این در حالی است که مسئولان امداد و نجات اعلام کرده‌اند که هیچ جنازه‌ای داخل هواپیما باقی نمانده است.
وی با اشاره به اینکه آماری که لحظاتی پیش مبنی بر مفقود شدن دو نفر در این سانحه اعلام شد، صحیح نبوده است،‌ اظهار داشت: یکی از افرادی که ما فکر می‌کردیم جزو مفقودان سانحه باشد در بیمارستان بود و یک نفر نیز اختلاف آمار وجود دارد بنابراین این سانحه هیچ مفقودی نداشته است.
مجیدی اظهار داشت: مسئولیت جنازه‌ها با سازمان پزشکی قانونی است.
به گزارش فارس یک فروند بوئینگ ۷۲۷ ایران‌ایر به شماره پرواز ۲۷۷ شب گذشته به علت شرایط نامساعد جوی نتوانست در فرودگاه ارومیه به زمین بنشیند، بنابراین مجبور به بازگشت به تهران شد.
حین بازگشت این هواپیما متاسفانه در ۱۵ کیلومتری فرودگاه ارومیه هواپیما میان باغات حاشیه این شهرستان مجبور به فرود شد که در این سانحه متاسفانه هواپیما قطعه قطعه شده و ۷۷ نفر جان‌باختند.
خبرگزاری فارس جان‌باختن این تعداد مسافران را به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت می‌گوید.