- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی

محمدجواد رعنایی ظهر امروز در بازدید از فازهای ۱۷ و ۱۸ اظهار داشت: پارس جنوبی نگین درخشان صنعت نفت است و تکمیل فازهای در دست اجرا از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت است.
وی افزود: امسال اقدامات ارزشمندی در تامین اعتبارات و تکمیل فازها انجام شده و انتظار داریم که به فضل خدا شاهد رشد و رونق خوبی در پارس جنوبی باشیم.
سرپرست کنترل پروژه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت فازهای ۱۷ و ۱۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۴۲۰ هزار دایا اینچ از لوله‌کشی‌های بالای زمین و ۵۹ هزار دایا اینچ از لوله‌گذاری‌های زیرزمینی این پالایشگاه گازی انجام شده است.
رعنایی تصریح کرد: همچنین ۱۱۰ کیلومتر از لوله‌های خطوط دوم دریا تهیه شده است که در حال حاضر این لوله‌ها در خرمشهر برای کوتینگ آماده شده‌اند که تا یک ماه آینده لوله‌گذاری این خطوط نیز آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت مخازن فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نیز تاکنون بیش از ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
سرپرست کنترل پروژه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی یادآور شد: حدود ۲۱۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی در پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، انجام شده و امیدوار هستیم بتوانیم در موعد مقرر این فازها را تحویل دهیم.
رعنایی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، پیشرفت فیزیکی مهندسی تلفیقی پالایشگاه خشکی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بیش از ۸۸ درصد است و پیشرفت فیزیکی تامین تجهیزات پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ و عملیاتی اجرایی این دو فاز نیز به ترتیب به حدود ۶۰ درصد و حدود ۳۴ درصد رسیده است.
وی عنوان داشت: پیشرفت فیزیکی خطوط لوله زیردریا دوفاز یاد شده بیش از ۶۹ و نیم درصد است، ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی سکوها، ۵۶/۴۷ درصد و عملیات حفاری در فاز ۱۸ حدود ۲۴ درصد است.
این مقام مسئول اظهار داشت: باید برای موفقیت و سربلندی در پارس جنوبی دست به دست هم بدهیم و باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود بهره بگیریم.