- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه جدید منطقه «اختر» پارس کنگان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بهره برداری پروژه احداث راه جدید منطقه اختر در حوزه پارس ۲ (پارس کنگان) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این پروژه به طول ۵/۱۳ کیلومتر، ترافیک موجود در حوزه عملیاتی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، کاهش می یابد.  

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی افزود: مطالعات جاده پیرامونی و داخلی سایت صنعتی اختر نیز با همکاری مدیریت طرح های مهندسی سازمان به اتمام رسیده و مقدمات انتخاب پیمانکار در حال انجام است.  

وی یادآور شد: با توجه به فعال شدن هم زمان هشت فاز گازی در منطقه پارس ۲ کنگان و افزایش حجم آمد و شد بیش از ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جهت عملیات خاکبرداری و تسطیح اراضی، نشست های مشترکی با حضور مدیران، مجریان طرح‌ها و نمایندگان آنان به منظور بررسی مسائل و رفع مشکلات به در منطقه پارس کنگان به طور هفتگی برگزار می شود.  

موسوی همچنین در مورد خرید و تملک اراضی برای اجرای طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در منطقه پارس کنگان، گفت: اراضی لازم برای اجرای پروژه ها و طرح ها در این حوزه عملیاتی به طور کامل خریداری شده است و هیچ گونه مانعی برای اجرای طرح‌ها وجود ندارد.  

مدیرعامل منطقه ویژه پارس، در باره تجهیز و آماده سازی زیرساخت های لازم در حوزه پارس کنگان،  ادامه داد: ساختمان بهداشت و درمان منطقه پارس کنگان با تجهیزات و امکانات مناسب پزشکی، به منظور خدمات رسانی بهتر به کارکنان شاغل در آن حوزه، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.  

موسوی همچنین در باره  آماده سازی فضای سبز منطقه پارس ۲ (پارس کنگان) گفت: در فاز نخست توسعه فضای سبز، عملیات کشت حدود ۴۰ هزار نهال برای طرح گسترش فضای سبز و جنگل کاری در حال اجراست و فازهای ۲و ۳ این طرح نیز در ابتدای سال آینده آغاز می شود.  

وی تصریح کرد: در بخش احداث ساختمان‌های عمومی منطقه ویژه در حوزه پارس کنگان نیز طراحی های لازم به وسیله مشاوران در حال انجام است و همزمان با آماده شدن نقشه‌ها عملیات اجرایی دراوایل سال آینده آغاز می شود.  

موسوی با بیان اینکه تاسیسات زیر بنایی منطقه پارس کنگان در حال احداث است، افزود: مراحل طراحی طرح تامین تولید و توزیع آب آشامیدنی انجام شده است و برنامه‌ریزی برای برگزاری مناقصه‌ و انجام عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ انجام خواهد شد.