- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بخشی از شهر پارسیان در محاصره آب قراردارد

گزارشهای ارسالی حاکی از تخلیه ساکنان شهرک بسیجیان این شهر و همچنین آب گرفتگی تعدادی از ابنیه دولتی از جمله ساختمان دادگستری، ثبت احوال و آب و فاضلاب شهری است.
دراین گزارش آمده است که تا ساعت مخابره این خبر تنها جایگاه عرضه سوخت شهر پارسیان نیز به دلیل آب گرفتگی محل ساختمان قادر به ارایه خدمات به رانندگان خودروها نیست.
سرپرست فرمانداری پارسیان چهارشنبه شب درمصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا، بیشترین آب گرفتگی را مربوط به بخش شرقی شهر عنوان کرد و افزود: روستای فومستان که درحاشیه شهرواقع شده نیز در محاصره آب ناشی از سرریز شدن سد ‘دردول’ قراردارد.
مجید صفایی اضافه کرد: تعدادی از ساکنان یکی از محله ها نیز که در محاصره آب قرار داشتند با کمک نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با کاهش بارندگی ، نیروهای امداد و نجات سرگرم کمک رسانی به مردمی هستند که خانه های آنان در محاصره آب قرار گرفته است . همچنین برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای ، خانه های آنان تخلیه شده است.
سرپرست فرمانداری پارسیان یادآورشد: طی شبانه روز گذشته ۸۰ میلیمتر بارندگی در پارسیان گزارش شده که از لحاظ شدت و میزان بارش طی چند سال اخیر کم سابقه است.
صفایی در ادامه به خسارت های وارده ناشی از جاری شدن سیلابها و رودخانه های فصلی در پارسیان اشاره کرد که موجب وارد آمدن خسارت زیادی به راههای روستایی، شبکه های برق رسانی و آبرسانی، مزارع کشاورزی، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین واحدهای تجاری شده است.
این درحالی است که حدود ۶۰۰ واحد مسکونی درحال ساخت طرح مسکن مهر پارسیان نیز دچار آب گرفتگی کامل شده اند.
در اخبار ارسالی روز چهارشنبه آمده بود که براثر طغیان رودخانه‌ها، راه ارتباطی بخش کوشکنار و روستاهای آن با مرکز شهرستان و همچنین مسیر ارتباطی پارسیان به عسلویه نیز قطع شده است.
سرپرست فرمانداری پارسیان با بیان اینکه هم اکنون ستاد حوادث بحران به منظور کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی تشکیل شده، اظهار داشت: گزارش‌های رسیده حاکی ازگرفتارشدن دو دستگاه خودرو درطغیان آب رودخانه های واقع در ورودی شهر پارسیان و همچنین محور دهستان دشتی به روستای سوتولو است که سرنشینان آنها توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.
این مقام مسوول دلیل آب گرفتگی بخشی از شهر پارسیان را عصر امروزسرریز شدن آب سد ‘دردول’ عنوان کرد که با چهار میلیون متر مکعب ظرفیت در مجاورت شرقی این شهر قرار دارد.
شهرستان ۵۰ هزارنفری پارسیان در ۴۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد