- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

“خط لوله گازاسلامی” ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به احتمال نام‌گذاری این مسیر جدید به نام “خط لوله اسلامی” تصریح کرد: قرار است به این منظور خط لوله ۵۶ اینچ و به ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز در سه کشور ساخته شود که منبع تولید گاز آن عسلویه و میدان گازی پارس جنوبی خواهد بود.

با امضای سندی بین ایران و سوریه، صادرات گاز از مسیر ایران ـ عراق ـ سوریه ـ جنوب لبنان ـ مدیترانه و اروپا مورد توافق نهایی قرار گرفت.

جواد اوجی ـ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به دیدار اخیر وزیران نفت ایران و سوریه اظهار کرد: پس از چندین دور مذاکرات کارشناسی، مسیر جدید صادرات گاز ایران به اروپا با امضای سندی مورد توافق طرفین قرار گفت.

وی با تاکید بر این‌که قرار است در مدت یک ماه آینده تیم کارشناسی مشترک سه کشور ایران، عراق و سوریه درخصوص برآورد اقتصادی و تعیین مسیر دقیق مسیر جدید انتقال گاز تصمیم‌گیری کنند، افزود: البته مسیرهای قبلی همچنان درحال بررسی هستند، زیرا باتوجه به این‌که در دو تا سه سال آینده تولید گاز ایران دو برابر می‌شود، باید چندین مسیر صادرات گاز تعریف و عملیاتی شود.

او با اشاره به احتمال نام‌گذاری این مسیر جدید به نام “خط لوله اسلامی” تصریح کرد: قرار است به این منظور خط لوله ۵۶ اینچ و به ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز در سه کشور ساخته شود که منبع تولید گاز آن عسلویه و میدان گازی پارس جنوبی خواهد بود.