- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه موقت عسلویه:حضرت زینب(س) با رسوا کردن یزیدیان اسلام را احیا کرد

حجت‌الاسلام محمد فتحی در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری امری مهم و ارزنده است و تمام اعمال ما به تقوا بستگی دارد و از نظر پیامبر اسلام(ص) قوی‌ترین افراد از نظر خداوند، باتقواترین افراد است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف افزود: وقف از سنت‌های ارزنده‌ای است که در اسلام دارای قداست زیادی است و واقفان همواره در جایگاه والایی قرار دارند.
امام جمعه موقت عسلویه خاطرنشان کرد: اسلام دین برتر و کامل‌ترین دین است و عمل به دستورات قرآن سبب می‌شود که جامعه سالم بماند و اعمال دقیق دستورات اسلام موجبات سلامت کامل جامعه می‌شود.
فتحی در ادامه افزود: خوشبختانه امروز در عسلویه از نظر فرهنگی شاهد انجام تکالیف شرعی و اسلامی هستیم و اسلام اصیل در حال گسترش است و این امر ارزش والایی دارد.
امام جمعه موقت عسلویه در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به بارش چند روز اخیر باران در جنوب کشور و سایر مناطق یادآور شد: مردم دعای طلب باران را اقامه کردند و خداوند نیز استجابت کرد و باران رحمت الهی در سراسر کشور بارید و این امر خوشحالی مردم را سبب شده است و ما از لطف خداوند تشکر می‌کنیم.
فتحی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین تصریح کرد: حادثه عاشورا ابعاد گسترده‌ای دارد و امام حسین(ع) و یارانش با شهادت خود در واقع دین اسلام را آبیاری کردند و موجب زنده نگه داشتن اسلام شدند.
وی ابراز داشت: حضرت زینب(س) پس از عاشورا با رسوا کردن یزیدیان در واقع حقانیت امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را روشن کرد و همه تاریخ دانستند که یزیدیان ظالم بوده‌اند و امام حسین(ع) و یارانش مظلوم هستند و حضرت زینب(س) با رسوا کردن یزیدیان اسلام را احیا کرد.
امام جمعه موقت عسلویه عنوان داشت: باید عاشورا و کربلا را زنده نگه داریم و باید با ترویج فرهنگ حسینی در این عرصه تلاش کنیم.
فتحی در ادامه با دعوت مردم به وحدت و یکدلی گفت: اتحاد و همبستگی ملت موجب سربلندی و موفقیت نظام اسلامی می‌شود و همه باید با وحدت و همدلی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به سمت فتح قله‌های بلند پیشرفت حرکت کنیم.
وی افزود: امروز تمام مردم برای رشد و تعالی کشور تلاش مضاعف و همت مضاعف را سرلوحه خود قرار داده‌اند و این رمز موفقیت کشور است