- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عیدی امسال کارمندان ۳۱۸ هزار تومان

بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، ضریب عیدی امسال کارمندان ۵۰۰۰ است که با ضرب این عدد در ضریب ریالی حقوق امسال یعنی ۶۳۶ ریال، میزان عیدی امسال کارمندان ۳۱۸ هزار تومان برآورد می شود.

به گزارش عسلویه نیوزبه نقل ازخبرگزاری فارس ، در حالی پیشتر اعداد متفاوتی درباره میزان عیدی امسال کارمندان دولت از جمله ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۴۰ هزار تومان اعلام شده بود که خبرنگار فارس برای رفع شبهات ایجاد شده با لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور درباره رقم دقیق و نهایی عیدی امسال کارمندان تماس گرفت.
فروزنده در گفت و گو با خبرنگاران با توضیح اینکه عیدی هر سال کارمندان و بازنشستگان دولت با ضرب دو عدد بدست می آید، گفت: میزان عیدی هر سال با ضرب ضریب ریالی حقوق آن سال با عدد ۵۰۰۰ تعیین می شود که در سال جاری ضریب ریالی حقوق کارمندان ۶۳۶ ریال است و با ضرب این عدد در ۵۰۰۰ میزان عیدی امسال ۳۱۸ هزار تومان برآورد می شود.
وی با تصریح بر اینکه این شیوه محاسبه بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود، گفت: در سالهای گذشته نیز به همین روش اعمال می شود، کما اینکه عیدی ۳۰۰ هزار تومانی کارمندان دولت در سال گذشته با ضرب عدد ۵۰۰۰ در ضریب ریالی ۶۰۰ بدست آمده است.
فروزنده در عین حال تصریح کرد که رقم ۳۱۸ هزار تومان هنوز نهایی نشده است و باید در هیات دولت به تصویب برسد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال خبرنگاران که در ضوابط مالی بخشنامه بودجه ۱۳۹۰که یک ماه پیش از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ شد، حداقل مبلغ پاداش پایان سال به ازای هر نفر کارمند و بازنشسته در بودجه سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۴۰ هزار تومان منظور شده است، گفت: این مساله را از معاونت برنامه ریزی بپرسید، ولی روال کار همین است که گفتم.