دادستان کل کشور از پتروشیمی مرجان بازدید کرد.
تاريخ ارسال خبر : 25 ژانویه 2024 | ساعت 11:11 | کد خبر: 37259 | sv214 | چاپ این مطلب

دادستان کل کشور از پتروشیمی مرجان بازدید کرد.

✅دادستان کل کشور با حضور در منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی عسلویه از مجتمع صنعتی پتروشیمی مرجان بازدید کرد.

❎✍ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت پتروشیمی مرجان، در جریان سفر رییس قوه قضاییه به استان بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور صبح روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به همراه رییس دفتر رییس دیوان عالی کشور، رییس فناوری و اطلاعات قوه قضایی، دادستان شهرستان عسلویه و هیات همراه با حضور در منطقه انرژی پارس، از مجتمع صنعتی پتروشیمی مرجان بازدید و در نشستی با مدیران این مجتمع و تعدادی از کارگران شرکت های مستقر در منطقه انرژی پارس، از نظرات و مشکلات آنان کسب اطلاع کرد و در جریان موانع پیش روی صنعت پتروشیمی به ویژه متانول سازان قرار گرفت.
گفت‌وگوی چهره به چهره با مدیرعامل، کارمندان و نمایندگانی از صنف کارگران و شنیدن مسائل و مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های دادستان کل کشور در جریان این بازدید بود.
🔻در جریان این بازدید مهندس فرج اللهی مدیر عامل پتروشیمی مرجان ضمن عرض خیر مقدم به دادستان کل کشور و هیات همراه در گزارشی با طرح قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این مجتمع در ابعاد سرمایه‌ای و تولید به بیان مشکلاتی که مانع از انجام تحقق تولید است اشاره و در این ارتباط عمده مشکلات پتروشیمی‌های تولید کننده متانول که در حال حاضر یک تهدید و خطر جدی و مانع اصلی بر سر راه تولید است را افزایش قیمت و قطع گاز متان به عنوان خوراک تولید متانول دانست و خواستار مانع زدایی در این راستا شد.
🔻وی همچنین به موضوع تفاوت قیمتی ناشی از فروش محصول متانول در بازارهای جهانی و اینکه تنها خریدار ما کشور چین است اشاره و در این خصوص گفت: به واسطه این چالش فروش متانول با افت قیمت زیادی مواجه شده و از جانب دیگر افزایش قیمت گاز واحدهای تولیدی در این شرایط نیز مزید بر علت شده است لذا خواستار نگاه تحولی در این حوزه بوده و ضمن درک شرایط کشور نیازمند توجه ویژه مسوولان به متانول سازان هستیم تا بدون دغدغه، تولید به عنوان حیاتی‌ترین مؤلفه پیشرفت پایدار کشور استمرار داشته باشد‌.
🔻در ادامه تعدادی از کارگران مسائل و مشکلات خود را از قبیل، تغییر شیفت به ۱۴-۱۴ به خاطر شرایط سخت کار و مشکلات خانواده ها، توجه به رفاهیات کارکنان، تحقق عدالت در حقوق و دستمزد و رفع تبعیض در جامعه کارگری و… را در حضور دادستان کل کشور عنوان نمودند.
✅ گفتنی است در ادامه دادستان کل کشور پس از استماع نظرات نمایندگان و مدیر عامل پتروشیمی مرجان، طی سخنان مبسوطی اعیاد رجب و میلاد امام علی علیه السلام را به حاضرین تبریک گفت و در این ارتباط اظهار داشت: پیامبر لقب امیرالمومنین را برای امام علی علیه السلام و مصباح الهدی را برای امام حسین (ع) انتخاب کرد و این یعنی طلوع نور امام حسین همه جا را می‌گیرد و الان این نورانیت و اتحاد و همبستگی شیعیان عالم، اسلام را که تبلور آن در راهپیمایی عظیم اربعین است به وضوح درک کنیم.
✅ وی در ارتباط با تاثیر عظمت کلام مولی امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه بیان داشت: ۹۰ کشور جمع شدند که منشوری را برای ملل بنویسند وقتی نامه امیرالمومنین به مالک، که خیلی بالاتر از این منشور است را دیدند به آن استناد کردند و الان این نامه منشور جهانی است.
✅ دادستان کل کشور در ادامه به موقعیت شرکت پتروشیمی مرجان اشاره و با قدر دانی از تلاش های صورت گرفته تاکید کرد: این محیط شما از حیث حضور جوانان با تحصیلات عالی بسیار غنی است و شما شایسته توجه هستید و قوه قضاییه نیز در کنار شما است.
✅ ایشان خاطر نشان کرد: کار قوه قضاییه اجرایی نیست و ما اجرا نمی‌کنیم اما اگر نقصی ببینیم جهت برطرف شدن آن پیگیری های لازم و قانونمند را انجام خواهیم داد.
✅ حجت الاسلام موحدی آزاد ادامه داد: من خودم یک سال کارگر بودم و شرایط کارگری و شب کاری را می دانم و می فهمم با تلاش شما الان خیلی از محصولات را خودمان در داخل کشور تولید می کنیم و می سازیم و با همت و پشتکار جوانان با ایمان و نیز با اقتدار کشورمان امروز هیچ کشوری حق دخالت در اداره کشور ما ندارد و ما کاملا مستقل هستیم.
✅ وی با بیان اینکه دشمنان امروز از ما و از پیشرفت کشور ما می ترسند به سرنوشت کشور لیبی اشاره و افزود: لیبی تمام اختیاراتش را به آمریکا داد و دیدید چه بر سرش آمد، استقلالی که ما داریم برای ما خیلی ارزشمند است.

✅ دادستان کل کشور تلاش های صورت گرفته این دولت را موفق دانست و در این ارتباط بیان کرد: ما زحمات دولت را به عینه می بینیم و این دولت بیش از دولت قبل در زمینه تولید اقدام نموده و پیشگام است.

 

✅ حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد بخش دیگر سخنان خود را به مشارکت حداکثری در انتخابات آتی اختصاص داد و در این خصوص تاکید کرد: انتخابات امسال خیلی برای ما سرنوشت ساز است اگر شرکت گسترده باشد مشکلات اقتصادی ما هم حل خواهد شد لذا به عنوان یک تکلیف شرعی و انقلابی خانواده‌هایتان را به شرکت در این انتخابات ترغیب نمایید چون شرکت نکردن در انتخابات بی اعتنایی به ارزش‌ها است.
ایشان در پایان اظهار کرد: مشکلات مطروحه شما را به صورت مکتوب به ریاست محترم قوه قضاییه ارائه خواهم کرد و ان شاءالله که برطرف شود .


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ