- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه:مردم خواهان استقرار اسلام در کشورهای خاورمیانه هستند‌

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان باید در تمام اوقات تقوا و پرهیزگاری را همراه داشته باشد و باید از گناهان و اعمال بد دوری کنیم و به سمت اعمال خیر حرکت کنیم تا رافت و رحمت خداوندی شامل حال ما شود.
وی افزود: حضور در نمازهای جمعه و جماعات و شرکت در امور خیر از مصادیق نعروفات است و انسان باید این موارد را انجام دهد و باید از مناهی و گناهان و کردار ناشایست دوری کنیم.
امام جمعه عسلویه در ادامه با تسلیت دهه آخر صفر تصریح کرد: اربعین از روزهای مهم و حساس تاریخ اسلام است و رسوا کردن یزیدیان و دشمنان امام حسین(ع) در واقع در روز اربعین انجام شده است و اگر اربعین و اربعین‌ها نبود چه بسا حادثه مهم عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد.
گنجی بیان کرد: رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام رضا (ع) در روز ۲۸ صفر نیز از مهم‌ترین رویدادهای دهه آخر صفر است و سوگواری و عزاداری در این روز باید با خلوص نیت برگزار شود.
وی ادامه داد: مناسبت‌های اسلامی را باید با حضور باشکوه انجام دهیم و هر فرد مسلمان در واقع باید تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهد.
امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به تحولات مصر و تونس گفت: امروز شاهد حاکم شدن اسلام در کشورهای خاورمیانه هستیم و این امر موجبات نگرانی دشمنان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.
گنجی یادآور شد: مردم خواهان استقرار اسلام در کشورهای مصر و تونس و سایر کشورهای خاورمیانه هستند و دیکتاتورها و پادشاهان اشرافی را نمی‌خواهند و خواهان حاکم شدن اسلام بر کشور هستند و در واقع این امر را با تأسی از انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند.
وی افزود: این تحولات بسیار مهم و اساسی هستند و بر اساس گزارش‌های خبری پیش از ظهر امروز مردم مصر با جمعیت میلیونی علیه حاکمان وارد خیابان‌ها شده‌اند.
امام جمعه عسلویه در ادامه با تأکید بر لزوم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر دهه عزت و اقتدار ایران اسلامی است و مردم با ولایت‌مداری و تبعیت از رهبر کبیر انقلاب علیه رژیم پهلوی ایستادند و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.
گنجی در ادامه به رزمایش بسیجیان عسلویه در اواخر بهمن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این رزمایش باید با تمام توان برگزار شود تا اقتدار و توان خود را به جهانیان نشان دهیم و بدون شک امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد.