- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با مشارکت دانش‌آموزان ۲ کیلومتر از سواحل عسلویه پاکسازی شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، بیش از ۲ کیلومتر از سواحل عسلویه پاکسازی شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سرپرست خدمات شهری منطقه ویژه پارس جنوبی بعد از ظهر امروز در آیین پاکسازی سواحل عسلویه اظهار داشت: دهه فجر مقطع مهمی از تاریخ ایران است و گرامیداشت این ایام یک وظیفه همگانی است.

یوسف امینی با تقدیر از دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان این حرکت اجتماعی را در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در منطقه ویژه پارس اثرگذار خواند و تصریح کرد: استمرار این اقدام‌های زیست‌محیطی می‌تواند الگوی مناسبی برای سالم‌سازی محیط زندگی ما باشد.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به سفرهای مقامات داخلی و خارجی درطول سال، تلاش می‌کنیم این حرکت زیست محیطی را چندین بار در سال اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: در جریان پاکسازی ساحل پارس جنوبی، تعداد ۱۰۰۰کیسه زباله و ۱۰۰۰ جفت دستکش و کلاه بین دانش‌آموزان عسلویه و کارکنان منطقه ویژه پارس توزیع شد.

سرپرست خدمات شهری پارس جنوبی از مسافران و گردشگران خواست تا از ریختن زباله در ساحل و آب‌های ساحلی خودداری کنند و در نظافت مناطق گردشگری پارس جنوبی و به ویژه منطقه حفاظت شده نایبند با مسئولان همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر امروز و در خجسته سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در آیینی با حضور مدیران و برخی کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرهنگیان و دانش‌آموزان مدارس بخش عسلویه در یک حرکت اجتماعی گسترده ۲ کیلومتر از نوار ساحلی پارس جنوبی پاکسازی شد.

ساحل عسلویه با پوشش جنگلی درختان حرا، یکی از سواحل زیبای ماسه‌ای کشور است که در تمام ایام سال مسافران و گردشگران برای سیاحت در سواحل خلیج‌فارس به این مکان سفر می‌کنند.