- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

منطقه ویژه پارس قطب گردشگری صنعتی کشور می‌شود

عسلویه نیوز” مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: منطقه ویژه پارس می‌تواند به عنوان قطب گردشگری صنعتی کشور مطرح شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” [1]عباس دولتی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست کمیته استقبال مهمانان نوروزی در پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق عملیاتی کشور است و نقش مهمی در صنعت نفت و گاز دارد.

مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آمادگی کامل این سازمان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور و با داشتن توانمندی‌های فراوان و جاذبه‌های مهم گردشگری، در ایام نوروز میزبان حجم انبوهی از مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه پارس می‌تواند به عنوان قطب گردشگری صنعتی کشور مطرح باشد، ادامه داد: از این رو سازمان منطقه ویژه پارس همزمان با ایام نوروز، همچون سال‌های گذشته، با برنامه‌ریزی‌های گسترده، امکانات لازم را برای رفاه حال مسافران و مهمانان نوروزی فراهم می‌کند.

مدیر منطقه پارس ۱ منطقه ویژه پارس، توسعه فضای سبز، تامین روشنایی معابر و راه‌های دسترسی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی، استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار، مرمت و بازسازی آسفالت جاده‌های منطقه و رنگ‌آمیزی جداول مسیرهای اصلی و معابر را از مهم‌ترین اقدامات اولیه در راستای آماده‌سازی منطقه برای استقبال از مهمانان نوروزی برشمرد.

دولتی‌زاده تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی مدیریت‌ها و ادارات درون و برون‌سازمانی شرایط مناسب خدمات‌رسانی و فضای لازم برای استقبال مطلوب از مسافرین نوروزی را فراهم می‌کنیم.

وی افزود: ایجاد کمپینگ‌ها و چادرهای متعدد بین راهی به منظور راهنمایی و کمک‌رسانی به مسافرین، توزیع بسته‌های متعدد فرهنگی و ایمنی شامل لوح‌های فشرده و پوسترهای متعدد با موضوع ایمنی به منظور آشنایی مسافران با نحوه رو به رو شدن با حوادث خاص منطقه، آشنایی با فعالیت‌های صنعتی و انرژی انجام شده در منطقه و معرفی سایر توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی، از دیگر فعالیت‌هاست.

دولتی‌زاده ادامه داد: در ایام نوروز، امدادرسانان و نیروهای آتش‌نشانی مستقر در منطقه ویژه پارس با تمام تجهیزات و امکانات، آماده مقابله با هرگونه بحران و یا حادثه احتمالی است.

وی گفت: از سوی دیگر، ارائه خدمات به مهمانان و استقرار و اعزام گروه‌ها و گشت‌های متعدد به منظور روان‌سازی آمد و شد جاده‌ای از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز است.