- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارسال نامه به گروهی از پردرآمدها برای انصراف از دریافت یارانه نقدی

وزیر اقتصاد از ارسال نامه به برخی خانواده‌های پردرآمد برای انصراف از دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: مقدمات برای کلید زدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سالجاری مهیا است.

سید‌شمس‌الدین حسینی اظهار داشت: از آنجا که معتقدم هزینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم منتقل می‌شود،باید مردم حتما خاطرشان آسوده باشد، به همین دلیل قبل از هرگونه اصلاح قیمت، پرداختها متناسب با اصلاح قیمت‌ حاملهای انرژی به مردم صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مثل مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، پرداختها در حساب خانوار صورت می‌گیرد،اما حساب مسدود می‌ماند و برداشت از آن به زمان اصلاح قیمت‌ها موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه یارانه خانوارها در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی افزایش می‌یابد، افزود: اگر قرار باشد افزایش قیمت در حاملها اتفاق بیفتد برای خانوارها جبران خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: مقدمات برای کلید زدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سالجاری مهیا است.

وی اظهار داشت: مقدمات برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها طی سال جاری فراهم است و رئیس جمهور در این باره در حال گفت‌وگو و سنجش وضعیت موجود است.

وی تصریح کرد: گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول باید اطمینان خاطر برای خانواده‌ها ایجاد کنیم و حساب‌های آنها شارژ شود،این مسئله در سال جاری امکان‌پذیر است که هنوز نهایی نشده است.

حسینی تصریح کرد: مرحله دوم شامل اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی است که با یک فاصله زمانی با مرحله اول صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر زمان که فاز اول در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود با یک فاصله زمانی مشخص اصلاح قیمت‌ها نیز انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به ارسال نامه‌های انصراف از دریافت یارانه به برخی خانوارهای پردرآمد گفت: انصراف از دریافت یارانه‌ در این مرحله اجباری نیست.

وی در مورد قیمت ارز در سال آینده نیز افزود: نرخ ارز در بودجه نرخ بازار نیست بلکه نرخی است که بر اساس آن محاسبات صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف‌گذاری دولت برای نرخ ارز در سال آینده حدود ۱۱۵۰تومان است.