- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گوینده خبر تلویزیون بحرین در اعتراض به عوام فریبی استعفا داد

یک مجری اخبار تلویزیون دولتی بحرین در اعتراض به عوام فریبی این شبکه و اقدامات سرکوبگرانه حکومت این کشور بر ضد معترضان، در یک برنامه زنده تلویزیونی استعفای خود را اعلام کرد و به صفوف معترضان میدان “لولو” پیوست.

به گزارش ایرنا، روزنامه ‘السفیر’ لبنان روز دوشنبه نوشت: “حوریه الهاشمی” مجری زن تلویزیون بحرین در برنامه زنده تلویزیونی گفت که دیگر قادر نیست دروغ گویی و نفاق را تحمل کند.

وی اعلام کرد: من حوریه الهاشمی، امروز با خشم و غضب فراوان از اقدامات حکومت، تبری خود را از تلویزیون بحرین و تیم اخبار سرتاسر دروغ آن اعلام می کنم.

الهاشمی تاکید کرد: برای من مایه افتخار نیست که با عوام فریبی و ریاکاری در تلویزیون بحرین فعالیت کنم.

از سوی دیگر یک افسر امنیتی بحرینی نیز با تمرد از دستورات سرکوبگرانه و به جان خریدن محاکمه نظامی به معترضان ملحق شد.

روزنامه الوسط بحرین نیز نوشت، روز یکشنبه ۹۰ درصد از مراکز آموزشی در بحرین در حالت تعطیل قرار داشت و شمار زیادی از دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و معلمان به معترضان در میدان لولو در منامه پیوستند.

از سوی دیگر هفت تن از قضات دادگاه های جعفری بحرین با صدور بیانیه ای توسل به خشونت مفرط بر ضد مردم را از سوی نیروهای امنیتی و ارتش محکوم کردند.

همچنین ده ها پزشک و پرستار در مجتمع پزشکی سلمانیه در منامه با اعلام اعتصاب خود با بیش از سه زبان شعارهای ضد دولتی سر دادند و خواستار استعفای وزیر بهداشت به دلیل موضع غیر انسانی وی در حوادث خونین اخیر شدند.

در همین حال بیش از ۱۵۰ وکیل بحرینی با اعلام همبستگی خود با ملت در برابر ساختمان وزارت دادگستری، امور اسلامی و اوقاف اعتصاب کردند و سپس در یک حرکت حمایتی به معترضان در میدان لولو پیوستند.

جمع کثیری از اصحاب رسانه و روزنامه نگاران بحرینی نیز با تایید جنبش مسامت آمیز مردمی برای تحقق مطالبات ملت به جمع تظاهر کنندگان در این میدان پیوستند.