- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیر‌عامل پارس جنوبی خبر داد: ایجاد امنیت اقتصادی در پارس جنوبی با جلوگیری از رانت‌خواری

عسلویه نیوز؛ سید پیروز موسوی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه با تمام توان برای توسعه زیرساخت‌های منطقه تلاش و فعالیت کرده است و هم‌اکنون شاهد موفقیت‌های ارزشمندی توسط منطقه ویژه پارس جنوبی هستیم.
وی افزود: زیرساخت‌های موجود در پارس جنوبی، موجب شده تا این منطقه از بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت برخوردار شود، ضمن اینکه زیرساخت‌های دو منطقه پارس کنگان و پارس شمالی نیز در حال طراحی و انجام است.
این مقام مسئول از علاقمندی هشت گروه معتبر صنعتی خارجی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم است.
موسوی تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های معتبر سرمایه‌گذاری خارجی، علاقمندی خود را برای حضور و فعالیت در بخش‌های مختلف منطقه ویژه پارس اعلام کرده‌اند؛ گروه‌های یاد شده از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای لاتین برای حضور و فعالیت در این منطقه اصرار دارند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ایجاد امنیت اقتصادی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: نقش سازنده دولت در فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار ارزشمند است و‌ دولت دهم با تقویت بخش خصوصی و همچنین تضمین قراردادها، فعالیت‌های اقتصادی و عدم اعطای امتیازات و تسهیلات بیهوده به بخش‌های سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از ایجاد رانت و رانت‌خواری، امنیت اقتصادی لازم را ایجاد کرده است.
موسوی اضافه کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های منطقه ویژه و توسعه میادین نفت و گاز با استفاده از مزایا و امتیازات عمومی و اختصاصی مترتب بر مناطق ویژه از جمله مأموریت‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.
وی با اشاره به امکانات ویژه زیرساختی در پارس جنوبی عنوان داشت: مجتمع بندری پارس به عنوان یکی از بهترین زیرساخت‌های پشتیبانی و سرمایه‌گذاری است که دارای دو حوضچه خدماتی و پتروشیمی است و ۲۵ پست اسکله دارد که با عمق آبخور حداقل ۱۱ و حداکثر ۲۰ متر توان پذیرش شناورهای با ظرفیت هشت‌هزار تن را داراست.
این مقام مسئول یادآور شد: باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی را به منطقه بیاوریم و با حمایت دولت و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شاهد توسعه روزافزون منطقه هستیم و در ایجاد زیرساخت‌ها نیز رشد قابل ‌قبولی مشاهده می‌شود.
موسوی ابراز داشت: دولت دهم تلاش بسیار گسترده‌ای از خود نشان داده است و شاهد بیشترین حجم خدمات‌رسانی هستیم؛ به طوری که امروز بیشتر روستاهای اطراف از امتیازات و امکانات منطقه ویژه بهره‌مند هستند که ارزش والایی دارد.