- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مسئول اشتغال پارس جنوبی: جذب نیروهای بومی در پارس جنوبی مهم‌ترین اولویت است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی عصر چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی اشتغال شهرستان کنگان اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در کشور است و نقش پارس جنوبی در صنعت نفت و گاز بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی از مهم‌ترین مصوبات دولت است که اجرای این مصوبه و به کار گیری ۵۰ درصدی نیروهای بومی ارزش زیادی در کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر دارد و تلاش خوبی هم‌اکنون برای اجرای این مصوبه مهم صورت گرفته است.
مسئول اداره اشتغال پارس جنوبی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای بومی خاطرنشان کرد: نیروهای بومی که دارای تخصص‌های لازم برای اشتغال در پارس جنوبی باشند جذب می‌شوند و با برنامه‌ریزی که انجام شده، همه نیروهای بومی متخصص و فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر جذب بازار کار این منطقه می‌شوند.
حاجیانی تصریح کرد: اداره اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی این آمادگی را دارد با مساعدت سازمان فنی و حرفه‌ای برای نیروهای بومی متخصص و فنی زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند و امیدوار هستیم جوانان بیکار نیز با فرا گرفتن تخصص‌های لازم ما را کمک کنند.
وی اضافه کرد: کسب مهارت‌های فنی و تخصصی متناسب با بازار کار در منطقه عسلویه از مهم‌ترین فاکتورها برای جذب نیروها در پارس جنوبی است و از رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات انتظار داریم با برنامه‌های مناسب تبلیغی، جوانان را به سمت و سوی کسب مهارت‌های فنی و تخصصی سوق دهند تا بتوانیم نسبت به استخدام نیروهای بومی اقدامات لازم را انجام دهیم.
این مقام مسئول گفت: عزم دولت برای رشد و توسعه پارس جنوبی جزم است و در آینده نزدیک و با فعال شدن فازهای مختلف، نیروهای بیشتری دعوت به کار می‌شوند و امیدوار هستیم جوانان بومی استان بوشهر و شهرستان کنگان بتوانند وارد بازار کار در پارس جنوبی شوند.
حاجیانی بیان داشت: برای رشد و موفقیت در صنعت نفت و گاز در پارس جنوبی باید از تمام توان و انرژی خود استفاده کنیم و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.