- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آمار رسمی حوزه دیّر، کنگان و جم منتشر شد


"عسلویه نیوز" در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در مجموع ۱۰۳ هزار و ۶۱۷ رأی به صندوق های شعب رأی گیری واریز شد.


فرماندار کنگان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های دیر، کنگان و جم گفت: با پایان کار شمارش آرای صندوق های رأی گیری نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه حجهالاسلام موسی احمدی با کسب بیشترین آرای مأخوذه به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه برگزیده شد.
به گزارش تماته، تیمور یزدانشناس صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه در مجموع ۱۰۳ هزار و ۶۱۷ رأی به صندوق های شعب رأی گیری واریز شد.
وی اضافه کرد: از این میزان رأی مأخوذه حجهالاسلام موسی احمدی با کسب ۳۴ هزار و ۵۷۶ رای حایز اکثریت آرا شد و به عنوان منتخب مردم شهرستان های دیر، کنگان و جم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
فرماندار کنگان ادامه داد: همچنین در این انتخابات سکینه الماسی ۲۱ هزار و ۹۶۵ رأی، قیصر صالحی ۲۱ هزار ۸۸۵ رأی، عسکر جلالیان ۱۰ هزار و ۷۷۵ رأی، احمد حیدری هفت هزار و ۲۵۰ رأی و قاسمعلی بازآیی سه هزار و ۲۶۸ رأی کسب کردند.
یزدانشناس اظهارداشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه با سلامت، امنیت و صلابت کامل برگزار شد و حدود ۹۰ درصد واجدین شرایط رأی در این حوزه انتخابیه در انتخابات شرکت کردند.
وی یادآور شد: مردم حوزه انتخابیه دیر، کنگان و جم آرای خود را در ۱۴۱ شعبه اخذ رأی به صندوق انداختند.
در حوزه انتخابیه دیّر، کنگان و جم بیش از ۱۲۰ هزار واجد شرایط رأی شش نامزد برای تصاحب یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

گفتنی است فرماندار کنگان تعداد واجدین شرایط را ۱۱۸ هزار نفر اعلام کرده بود که تعداد ۱۰۳ و ۶۱۷ نفر پای صندوق ها حاضر شدند و حضور ۸۷ درصدی را رقم زدند.

[1]