- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

روستاها در ثبت وقایع حیاتی همکاری مطلوبی ندارند


 

"عسلویه نیوز" رئیس اداره ثبت احوال آبپخش گفت: روستاها در ثبت وقایع حیاتی همکاری مطلوبی ندارند.


 

مصیب خزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبپخش اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی یکی از ضروریات و مسائل مهمی است که از بدو تاسیس ثبت احوال آبپخش همواره مورد تاکید این اداره بوده و پیگیری‌ها و مکاتبات فراوانی در این راستا انجام داده‌ایم.

وی در همین راستا افزود: با وجود تمام تاکیدات نمایندگی ثبت احوال بخش آبپخش مسئولان روستاهای بخش آبپخش همکاری مطلوبی در راستای ثبت وقایع حیاتی بخش ندارند که از ایشان می‌خواهیم با برنامه‌ریزی‌های مدون در این راستا اقدامات خود را انجام دهند.

خزایی در ارتباط با نحوه ثبت وقایع حیاتی خاطر نشان کرد: موارد ولادت تا ۱۵ روز پس از تولد و موارد وفات تا ۱۰ روز پس از فوت باید توسط دهیاران و مسئولان محلی روستاهای تابعه بخش به اداره ثبت احوال آبپخش ارائه شوند.

رئیس اداره ثبت احوال آبپخش ادامه داد: مرکز بهداشت و درمان بخش آبپخش در ماه‌های اخیر در زمینه ارائه گزارشات همکاری مطلوبی با اداره ثبت احوال بخش آبپخش داشته و صمیمانه از همکاری‌های ایشان تشکر می‌کنیم.

خزایی گفت: آمار یکی از ارکان مهم در برنامه‌ریزی‌های مسئولان جامعه است و ثبت وقایع حیاتی تاثیر مستقیمی بر اطلاعات دقیق آماری جامعه دارد و سبب برنامه‌ریزی هر چه بهتر مسئولان می‌شود.

وی ادامه داد: بخش آبپخش از لحاظ جمعیتی دومین شهر بزرگ و پرجمعیت شهرستان دشتستان است و اداره ثبت احوال این بخش به نسبت جمعیت مرکز بخش و روستاهای تابعه فعالیت بالایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره ثبت احوال آبپخش بیان داشت: دقت و نظم از مشخصه‌های اصلی فعالیت اداره ثبت احوال آبپخش است و در ماه‌های اخیر همواره این اصول را مورد توجه خویش قرار داده و در این راستا در مسیر کسب رضایت مردم شریف شهر و بخش آبپخش گام برداشته‌ایم.