- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازدید هوایی وزیر نفت و استاندار بوشهر از فازهای پارس جنوبی

عسلویه نیوز؛ استاندار بوشهر و وزیر نفت به همراه مدیرعامل نفت و گاز پارس به وسیله بالگرد از فازهای مختلف پارس جنوبی بازدید کردند و در جریان روند اجرای فازها قرار گرفتند.
وزیر نفت در این بازدید هوایی ضمن تقدیر از مدیران عامل پارس جنوبی و نفت و گاز پارس اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی قابل‌قبول است و این امیدواری وجود دارد که در موعد مقرر بتوانیم این فازها را راه‌اندازی کنیم.
سید مسعود میرکاظمی افزود: دولت برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای مختلف در ۳۵ ماه برنامه‌ریزی کرده و انتظار می‌رود که بتوانیم در کمترین زمان ممکن این فازها را راه‌اندازی کنیم.
وی ابراز داشت: برگزاری همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور در عسلویه فرصت مناسبی برای استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و متخصصان است و باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.
در این بازدید هوایی، مدیر عامل نفت و گاز پارس نیز گزارشی از روند اجرایی فازهای در دست اجرا ارائه کرد.
موسی سوری با بیان اینکه فازهای در دست اجرا با سرعت خوبی تکمیل می‌شوند، یادآور شد: زیرسازی و خاکبرداری و خاکریزی فازها با شتاب بسیار خوبی در حال انجام است و به فضل خدا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این فازها را تحویل می‌دهیم.
وی اضافه کرد: باید با شتاب‌بخشی و کیفیت‌بخشی به راه‌اندازی فازها، کاری کنیم که عقب‌ماندگی در برداشت گاز را نسبت به قطر جبران کنیم و همه باید در این مسیر تلاش و فعالیت کنند.
در این بازدید هوایی، وزیر نفت و همراهان از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، مجتمع بندری پارس، فازهای ۱۷ و ۱۸ و عملیات زیرسازی و خاکبرداری سایت دو کنگان بازدید کردند و در جریان روند کار قرار گرفتند.
این بازدید در حاشیه همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور در پارس جنوبی انجام شد.
دومین دوره همایش ملی چشم‌انداز توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور منطقه ویژه پارس اقتصادی انرژی پارس در افق ۱۴۰۴ و ۱۴۴۴ از صبح دوشنبه آغاز به کار کرده است.
این همایش با هدف گردآوری، تحلیل، طبقه‌بندی آرا، نظریات و راهکارهای خبرگان، کارشناسان و ذی‌نفعان فرآیند توسعه پارس جنوبی به منظور کمک به شناسایی و تبیین علمی و کارشناسانه نیازها و اصول ناظر بر تهیه طرح جامع توسعه پایدار این منطقه از سال گذشته اجرایی شده است.