- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر خبر داد: سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز؛ محمدحسین جهانبخش بعد‌از‌ظهر امروز در مراسم دومین همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: استان بوشهر در چند سال اخیر در مسیر رشد حرکت کرده و عزم دولت برای توسعه روزافزون مناطق محروم بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
وی افزود: امروز شاهد تلاش چشمگیری در همه بخش‌ها و حوزه‌ها هستیم و صنعت نفت نیز در مسیر رشد و بالندگی حرکت می‌کند.
استاندار بوشهر با تأکید بر لزوم استخدام نیروهای بومی در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: مصوبه هیئت دولت در زمینه به‌کارگیری و جذب ۵۰ درصد نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس یک تصمیم راهبردی و مبتنی بر عدالت است و باید در اسرع وقت اجرایی شود.
جهانبخش تصریح کرد: این مصوبه به صورت کارشناسی شده، تحقیقاتی، علمی و ساختارمند است که رئیس جمهوری بر اجرای کامل آن تأکید دارد و البته در ماه‌های گذشته شاهد تلاش وسیعی از سوی مدیران پارس جنوبی در اجرای این مصوبه هستیم.
وی اضافه کرد: دولت به رشد استان بوشهر علاقه‌مند است و توجه رئیس جمهوری و هیئت دولت در سفر سوم به استان بوشهر در قالب ۲۹۰ مصوبه و اعتبار شش‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، سند چشم‌انداز توسعه این استان را ترسیم کرد.
استاندار بوشهر در ادامه گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به مجموعه حوزه نفت است و وزارت نفت در سال‌های گذشته گام‌های ارزشمندی برای توسعه استان بوشهر برداشته است که با تأکید دولت عدالت‌محور این توجه در حال گسترش است.
جهانبخش در بخش دیگری از سخنان خود از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در پارس جنوبی خبر داد و عنوان داشت: در ۱۳سال گذشته ۷۰هزار میلیارد تومان در پارس جنوبی هزینه شده است و در برنامه پنجم توسعه نیز ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای توسعه این منطقه باید سرمایه‌گذاری شود.
وی افزود: امروز مسئولان منطقه پارس جنوبی تلاش مضاعفی دارند و دولت دهم نیز با همه وجود از توسعه پارس جنوبی حمایت می‌کند و انتظار می‌رود که برگزاری این قبیل همایش‌ها نیز بتواند روند رو به رشد پارس جنوبی و صنعت نفت را شتاب ببخشد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت موجود برای بهره‌وری بیشتر استفاده کنیم.