- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ثبت‌نام “سربازان ” برای ورود به دانشگاه از امروز آغاز می‌شود

ثبت‌نام دوره پودمانی ویژه سربازان از امروز ۲۱ اسفندماه آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی درباره دوره‌های پودمانی ویژه سربازان این دانشگاه گفت: ‌در آینده هر سربازی با ورود به دوره سربازی می‌تواند وارد دانشگاه شود و پس از طی دوره سربازی و تحصیل خود مدرک کاردانی و چه‏بسا کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت کند.

وی ادامه داد: در برنامه فعلی سربازانی که با مدرک دیپلم وارد می‌شوند، می‌توانند در دوره‌های پودمانی کاردانی دانشگاه جامع ثبت‌نام کنند و پس از گذراندن این دوره‌ها مدرک کاردانی دانشگاه جامع را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی گفت: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‌های پودمانی دانشگاه‌ جامع در ۲۵ استان و ۱۳ رشته برگزار می‌شود.

پورعباس درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره‌ها گفت: ۶ هزار ظرفیت برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه پذیرش دانشجویان گفت: پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی و معدل است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی درباره شهریه پرداختی این دانشجویان گفت: در تعاملی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است، قسمتی از شهریه توسط سپاه پرداخت می‌شود، قسمتی از آن توسط دانشگاه تخفیف داده شده و مابقی شهریه توسط دانشجو پرداخت می‌شود.

پورعباس درباره نحوه گزینش اساتید این دوره گفت: تمام سرفصل‌های دروس تهیه شده و اساتید باید گزینش دانشگاه جامع علمی‏کاربردی را طی کنند.

* برنامه‌های درسی سربازان دانشجو بعدازظهرها برگزار می‌شود

سردار احمد نوریان معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی مقطع‌دار بین دانشگاه جامع علمی‎کاربردی و سپاه گفت: توافقنامه‌ای بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضا شده است.

وی با بیان اینکه سالانه رقم قابل توجهی از جوانان، خدمت سربازی خود را در سپاه سپری می‌کنند، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری ۲ وظیفه در قبال این عزیزان داریم یکی از آنها تربیت نسل آینده با توجه به آرمان‌های الهی و دیگری تربیت جوانان برای ایفای نقش‌های خود در جامعه است.

معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و کارآفرینی با همکاری دانشگاه جامع یکی از برنامه‌های سپاه پاسداران است، گفت: توسعه آموزش‌های علمی‎کاربردی، مهارتی و فناوری‌های جدید از برنامه‌های در دستور کار است.

نوریان با بیان اینکه مجموعاً در سپاه سه دانشگاه وجود دارد، افزود: دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین، دانشگاه جامع امام حسین علیه السّلام و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله عجّل الله تعالی فرجه از دانشگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند؛ همچنین مجتمع شهید محلاتی، مجتمع دانشگاهی نیروها، ۱۱دانشکده علوم و فنون نیروها که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: سربازان و بخشی از بسیجیان فعال می‌توانند طی تفاهم‎نامه‌ای که با دانشگاه جامع امضا شده است، پس از ورود به دوره خدمت سربازی وارد دانشگاه شده طول تحصیل خود را در دوره سربازی طی کنند و پس از آن مدرک کاردانی دانشگاه جامع علمی‎کاربردی را دریافت کنند.

نوریان ادامه داد: هر استانی یک مرکز آموزش عالی امام حسین علیه السّلام دارد.

معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که فارغ التحصیلان این دوره‌ها تحصیلات ویژه‌ای را برای ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های درسی این دانشجویان بیشتر بعدازظهرها برگزار می‌شود، گفت: اگر سربازی پس از دریافت پایان خدمت موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده باشد یعنی طول دوره وی به پایان نرسیده باشد در صورت لزوم به محل زندگی خود منتقل می‌شود.

* تخفیف ۱۵ درصدی شهریه دانشجویان سرباز

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه جامع علمی‎کاربردی مبنای محاسبه شهریه و نحوه پرداخت آن در دوره‌های کاردانی علمی‎کاربردی پودمانی ویژه سربازان وظیفه و بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

در گروه آموزشی صنعت شهریه ثابت برای یک پودمان در طول دوره یک میلیون و ۲۶۵ هزار ریال، شهریه متغیر دروس عمومی هر واحد نظری ۶۹ هزار و ۵۷۵ ریال و شهریه هر واحد عملی ۱۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال است.

در دروس پایه، اصلی و تخصصی شهریه هر واحد نظری ۹۴ هزار و ۸۷۵ ریال، شهریه هر واحد آزمایشگی ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ ریال و شهریه هر واحد کارگاهی و پروژه ۱۶۴ هزار و ۴۵۰ ریال و شهریه هر واحد کارآموزی و کارورزی ۱۸۹ هزار و ۷۵ ریال است.

همچنین شهریه ثابت در گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی برای یک پودمان در طول دوره ۹۹۵ هزار و ۵۰۰ ریال، شهریه متغیری در دروس عمومی در واحد نظری ۶۹هزار ۵۷۵ ریال و در دروس عمومی واحد علمی ۱۱۳هزار و ۸۵۰ ریال است.

شهربه واحد نظری دروس پایه اصلی و تخصصی واحد نظری ۶۹ هزار و ۵۷۵ ریال و شهریه دروس پایه، اصلی و تخصصی واحد آزمایشگاهی ۱۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال، شهریه واحد کارگاهی و پروژه ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال و شهریه واحد کارآموزی و کارورزی ۱۳۹ هزار و ۱۵۰ ریال است.

شهریه ثابت گروه آموزشی فرهنگ و هنر یک میلیون و ۱۲۲ هزار ریال، دروس عمومی واحد نظری ۶۹ هزار و ۵۷۵ ریال و دروس عمومی واحد عملی ۱۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال است.

شهریه متغیر دروس پایه اصلی و تخصصی در واحد نظری ۷۵ هزار و ۹۰۰ ریال، شهریه واحد آزمایشگاهی ۱۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال، شهریه واحد کارگاهی و پروژه ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال و در واحد کارآموزی و کارورزی ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ ریال است.

مبالغ اعلام‎شده سقف شهریه است و تمام مؤسسات مجازند بر اساس سیاست‌های اجرایی و مصالح خود شهریه‌ای را پایین‌تر از سقف اعلام‎شده با هماهنگی دانشگاه دریافت دارند.

شهریه پرداختی دانشجویان منصرف از تحصیل چنانچه انصراف از تحصیل آنها بعد از ۲ هفته از شروع کلاس‌ها باشد، بازگردانده نمی‌شود.

۸۵ درصد از کل مبالغ شهریه ثابت و متغیر هر دانشجو مطابق مندرجات جداول شماره یک به حساب مرکز و ۱۵ درصد باقی‏مانده به عنوان حق نظارت دانشگاه به حساب غیر قابل برداشت دانشگاه به طور جداگانه و در قالب دو فیش بانکی واریز می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تمام پذیرفته شدگان ۱۵ درصد از شهریه ثابت و متغیر سهم مراکز آموزشی تخفیف داده خواهد شد.

در گروه آموزشی صنعت رشته‌های تعمیر و نگهداری خودرو تعمیرات مکانیکی، سخت افزار کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد و دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان نظام جدید می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

در گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی رشته‌های اطلاعات نظامی گرایش جمع‎آوری اطلاعات، تربیت مربی قرآن کریم، تکنولوژی آموزشی، حسابداری گرایش مالی، حقوق قضایی گرایش حقوق ثبتی، لجستیک گرایش زنجیره‌ تامین و مروج سیاسی وجود دارد که دیپلمه‌های علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای کار و دانش و هنرستان نظام جدید می‌توانند ثبت‌نام کنند.

در گروه هنر نیز رشته امور فرهنگی وجود دارد، دیپلم‌های علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان نظام قدیم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

اجرای دوره‌های مقطع‌دار بین دانشگاه جامع و سپاه در استان‌های آذریایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد صورت می‌پذیرد.

* نحوه ثبت‌نام دوره‌های پودمانی ویژه سربازان

داوطلبان این دوره‌ها باید از امروز شنبه با مراجعه به دفاتر پستی و پرداخت مبلغ ۶۱ هزار ریال یک کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای پذیرش را دریافت کنند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به ثبت‌نام کنند.