- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: انتصابات مدیران فقط با نظر من انجام می‌شود

استاندار بوشهر گفت: انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فقط با نظر نهایی من انجام می‌‌شود.

 محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: ممکن است از ستاد مردمی دکتر احمدی‌نژاد مشورت بگیریم اما نظر نهایی برای انتخاب مدیران را من می‌دهم و هیچکس نمی‌تواند در این امر دخل و تصرف کند.
وی با بیان اینکه حاصل تلاش مدیران رضایتمندی مردم از نظام است، افزود: خدمت به مردم افتخاری بزرگ است و باید قدر این خدمتگزاری را بدانیم.
استاندار بوشهر خاطر‌نشان کرد: به دنبال بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، مزدوران خود‌فروخته انقلاب در ۲۵ بهمن ماه امسال حرکاتی را انجام دادند و می‌خواستند افکار عمومی را از منطقه دور و متوجه ایران کنند و این فرصتی برای رسانه‌های جهان بود که علیه ایران اقدام کنند.
جهانبخش با اشاره به اینکه سفر سوم دولت برای استان بوشهر مایه برکت بود، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات شاهد اجرایی شدن این مصوبات باشیم.
وی اضافه کرد: مدیرانی که نتوانند با قافله اجرایی همراه باشند از این قافله عقب می‌مانند و از چرخه مدیریتی خارج می‌شوند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه پیگیری مطالعات طرح‌هایی که در سفر سوم به تصویب رسیدند اولویت دارد، خاطر‌نشان کرد: در سال ۸۹ در زمینه گزارش‌دهی از سوی مدیران استان مشکل داشتیم که این موضوع باید در سال آینده حل شود.
جهانبخش با تبریک سالگرد تاسیس بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید مولود انقلاب است و حمایت از خانواده‌های شهدا اکنون در کشورهای مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر تکریم خانواده شهدا افزود: سهمیه استخدام ۱۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان باید به خانواده شهدا اختصاص یابد و در این زمینه مدیران نباید کم‌لطفی کنند.
استاندار بوشهر بیان داشت: در استخدام دستگاه‌های اجرایی موضوع جنسیت برای خانواده شهدا مد نظر نبوده و مدیران در این زمینه سخت نگیرند هر چند در برخی ادارات استخدام بانوان مجاز نیست.
جهانبخش عنوان داشت: فرزندان خانواده شهدا باید در پست‌هایی به کار گرفته شوند که بستر رشد و ارتقا داشته باشند.
وی با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی متعلق به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است، افزود: به برکت خون شهدا و ایثارگران این پست و مقام برای مدیران به دست آمده است.
استاندار بوشهر گفت: با وجود اینکه مسئولان به خانواده شهدا اهمیت می‌دهند اما همچنان در این زمینه عقب هستیم.
جهانبخش با بیان اینکه طرح جامع ایثارگران همچنان در مجلس بدون نتیجه مانده است، خاطر‌نشان کرد: باید با تعیین تکلیف این طرح وضعیت خدمت به ایثارگران بهتر شود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: مسئولان ستاد سفرهای نوروزی استان با برنامه‌ریزی باید به وضعیت امکانات و خدمات رستوران‌های بین‌راهی رسیدگی کنند.
استاندار بوشهر در پایان تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران هفته اول تعطیلات نوروز در حوزه ماموریت خود باشند و مرخصی با هماهنگی و نظر معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر انجام شود.
امام جمعه کاکی نیز به نمایندگی از ائمه جمعه در این نشست با اشاره به رموز موفقیت امام راحل (ره) گفت: ایمان، اخلاص، عمل به تکلیف، تقوا و خداپرستی از رموز موفقیت‌های امام در رهبری انقلاب بود.
حجت‌الاسلام سیدعبدالرضا هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید بر حسب لیاقت و شایستگی انتصاب شوند و از انتخاب مدیران نالایق جلوگیری شود.