- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صدور مجوز دولت برای تمدید قرارداد ۴٠ هزار نیروی مدت موقت

“عسلویه نیوز” کریم سلحشور از ابلاغ بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری به وزارت نفت مبنی بر تمدید قرارداد بیش از ۴٠ هزار کارمند قرارداد مدت موقت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی  با اشاره به این که مدل قرارداد کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت نسبت به سال گذشته تغییر خاصی ندارد، گفت: با توقف اجرای بخشنامه تبدیل وضع کارکنان پیمانکار به قرارداد مدت موقت، نگرانیهایی در میان کارمندان مدت موقت درخصوص تمدید قراردادشان وجود داشت که با ابلاغ این بخشنامه توسط نهاد ریاست جمهوری این نگرانیها برطرف شد.

از حقوق پایین کارکنان مدت موقت ناراحتیم

سلحشور با تاکید بر این که خود از میزان کم حقوق و دستمزد کارکنان تبدیل وضع شده پیمانکاری به قرارداد مدت موقت ناراحت است، گفت: فرآیند نظام پرداخت حقوق و دستمزد این نوع قراردادها مبتنی بر طبقه بندی مشاغل است.

افزایش حقوق می دهیم، اما زمان می برد

سلحشور با اشاره به این که میزان پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت بر اساس مقررات تامین اجتماعی است، گفت: افزایش حقوق و دستمزد این نوع از کارکنان صنعت نفت تنها یک اقدام درون دستگاهی نیست و برای تحقق این امر به هماهنگی با دستگاههای بیرونی نیاز است، از این رو افزایش حقوق در این بخش زمان می برد.

وی افزود: وزارت نفت  در جهت افزایش حقوق و دستمزد کارکنان قراردادهای مدت موقت در چار چوب قانون و مقررات تامین اجتماعی تلاش می کند، از طرف دیگر باید توجه داشت که تنوع مدل قرارداد شاغلان در صنعت نفت زیاد است و برای افزایش حقوق در یک بخش، باید حقوق دیگر بخشها نیز به نسبت افزایش یابد.

افزایش حقوق از دو مسیر کوتاه مدت و بلند مدت

معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی گفت: تلاش می کنیم در دو مسیر کوتاه مدت و بلند مدت میزان حقوق و دستمزد کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت را افزایش دهیم.

 رکن الدین جوادی، معاون وزیرنفت پیش از این در زمینه حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت با اشاره به این که متوسط حقوق دریافتی کارکنان صنعت نفت یک پنجم کارکنان فعال در بخش خصوصی و یک بیست و پنجم شرکتهای بین المللی نفتی است، گفته بود: در بحث نیروی انسانی به یک نگاه جدید و ویژه نیاز داریم.

معاون وزیر نفت از مشکلات بزرگ کنونی صنعت نفت را مهاجرت نیروی انسانی به خارج اعلام کرده، افزوده بود: پایه حقوق کارکنان تازه استخدام و قراردادی این صنعت متاسفانه ۶٠٠ هزار تومان است، هم اکنون برخی نیروهای انسانی آموزش دیده در صنعت نفت به محض کسب ۵ سال تجربه به خارج مهاجرت می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به محدودیتها و مقررات موجود کشور در زمینه افزایش حقوق کارکنان صنعت نفت اظهار داشته بود: در بحث نیروی انسانی به یک نگاه جدید و ویژه نیاز داریم؛ در غیر این صورت نمی توان خلا به وجود آمده میان نیروهای جوان و مسن صنعت نفت را جبران کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی