روابط عمومی دیده بانی حاذق و زمان شناس
تاريخ ارسال خبر : 16 می 2022 | ساعت 20:14 | کد خبر: 37137 | sv410 | چاپ این مطلب

به بهانه روز ارتباطات وروابط عمومی

روابط عمومی دیده بانی حاذق و زمان شناس

🔰✍️ : محمدجواد قبادبیگی

برای روابط عمومی از نگاه صاحب‌نظران و متخصصان این حرفه تعاریف متعددی تا کنون ارائه شده است ولی از منظر کارگزاران حاضر در خط مقدم این صنعت روابط عمومی درحکم سیستم مانیتورینگ یا پایش و رصد سازمان است که با دقت و داشتن دانش تخصصی به انعکاس رویدادها و تحولات مثبت اما منطقی فعالیت ها ، برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها می پردازد تا محصول مشتری و برند شرکت را به بهترین شکل و اسلوب اثربخش به سایرین معرفی کند ودر این فرآیند اجرایی نقش مدیریت پروژه را دارد و با اولویت بندی و سازمان دهی امور فرآیند آغاز و پایان پروژه را آنالیز و با تحلیل عقلایی مخاطب پسند بررسی ها را به سرانجام می رساند و بازخورد تلاش ارزشمند خود را برای بهبود رفتار و ارتباطات سازمانی و فرآیند های کاری معماری می کند .
ایفای نقش مدیریتی ، توسعه ارتباط با رسانه ها ، تعامل سازمانی ، تقویت برند سازمان ، حرکت در جهت ایجاد خوشنامی سازمان و موسسه و تعامل با ذینفعان و مخاطبان کلید واژه هایی هستند که درک صحیحی از مفهوم و مبانی کار روابط عمومی را در اذهان جامعه و مخاطبان ایجاد می نماید و نقش روابط عمومی را برای دستیابی به استراتژی ها و دسترسی بموقع به اهداف تعیین شده را روشن و پررنگ می نماید‌ .
هرچند گستردگی و افزایش مراودات اجتماعی و نیز توسعه ارتباطات روز به روز گسترده تر و پیچیده تر شده است پرداختن به این ضرورت را هنر کارگزاران نکته سنج و موقعیت یاب روابط عمومی دانسته ، هنری که ترکیبی از روشهای علمی تبلیغ ، تشویق ، ترغیب و اقناع سازمانی را با خود به همراه دارد و در سطح افکار عمومی جامعه بخوبی عینیت می یابد . ‌
با توجه به این نگرش در می یابیم که عصر کنونی از حیث ماهیت شرایطی را پیش روی روابط عمومی ها قرارداده است تا جهت گیری تلاش خود را به سوی روابط عمومی آنلاین ، پیشرو و دانش بنیان هدایت نمایند تا بتوانند در وانفسای تعاملات و ارتباطات و فنا وری های رو به سوی تحول لحظه ای و آنی از حیث تبادل دانشی و نظرات و ایده های خلاقانه پیشگام عصر خویش باشند و بعنوان دیده بانانی حاذق ، موقعیت یاب ، زمان شناس و افکار سنج مسیر خوب بودن و خوب زیستن را بنمایانند و با تلاش فنی و هنرمندانه خود سایه سار خوشبختی جامعه و پیشرفت سازمان و مجموعه ای که رسالت خدمت اثرگذار به آن را بر دوش دارند در تعاملی منطقی ، دو سویه و همسنگ به منصه ی ظهور و بروز رسانند .
لذا با این رویکرد ضرورت توجه به روابط عمومی نوید بخش ترسیم چشم انداز ی روشن از توسعه و تحول پیش روی این حرفه خواهد بود ، تحولی که دستاورد آن در پیشبرد اهداف سازمانی ، اعتماد سازی و مشارکت بیشتر جامعه هدف و ذینفعان برای تحقق اهداف اصلی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان تجلی یافته و باید همواره بعنوان اصل محوری در بستر سازی و پویایی ارتباطات و تعامل هدفمند با درک و فهم متقابل در کانون توجه تصمیم سازان قرار گیرد تا روابط عمومی را بعنوان نیاز امروز برای زیستن به جایگاهی رسانند که در فرا گرد بهم پیوسته امروزین آگاهانه به اهمیت و نقش بارز آن در عصر ارتباطات دانش بنیان و تخصص محور ، بیش از هر زمان دیگر جامه عمل پوشانده و به آن در حد اعلای نام و برند روابط عمومی اهمیت دهند .
فرصت را مغتنم دانسته و فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران تلاشگر و خادمان و فعالان بی ادعا ی هنر هشتم تبریک و خدا قوت گفته و مجاهدت و تلاش ارزشمندشان را در این عرصه مقدس پاس می داریم .


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ