چرا عسلویه فرمانداری ویژه نیست؟
تاريخ ارسال خبر : 4 اکتبر 2024 | ساعت 15:25 | کد خبر: 37479 | sv79 | چاپ این مطلب

 

 

🔰چرا عسلویه فرمانداری ویژه نیست؟

✍️ خلیل شیخیانی

عسلویه به دلیل شاخص های چون جمعیت، موقعیت جغرافیایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شایستگی ارتقای فرمانداری شهرستان آن به ویژه دارد تا نماینده ارشد دولت در این شهرستان در سطح معاون استاندار به پیگیری امورات شهرستان بپردازد.

عسلویه قلب تپنده انرژی ایران و خاورمیانه است و باید با نگاه عمیق تری این موهبت الهی را به تماشا نشست. درآمدی که دولت از عسلویه کسب می کند، گمرکی که در عسلویه در تجارت کالا نقش دارد، سپرده گذاری هایی که در بانک ها با توجه به حضور شرکت های نفتی و پتروشیمی عسلویه انجام شده است و موارد متعددی که می تواند در ارتقاء فرمانداری عسلویه به فرمانداری ویژه نقش اساسی داشته باشد باعث شده تا در مورد فرمانداری ویژه عسلویه سخن به میان آید.

اهمیت حضور هلدینگ های بزرگ نفت و گاز، پتروشیمی، خدمات و شرکت های بزرگ حمل و نقل و استقرار مناطق مهم نظامی کشور در عسلویه این توانمندی را در این شهرستان برجسته کرده است که باید نگاه دولت و وزارت کشور به این شهرستان ویژه باشد.

بار مالی کشور بر شانه عسلویه است و این کمترین هدیه سیاسی و اجتماعی وزارت کشور به عسلویه می تواند باشد که با استقرار فرمانداری ویژه، دست فرماندار را به عنوان معاون استاندار در تصمیمات مهم باز بگذارد.

این اتفاق مهم جایگاه عسلویه در استان و کشور ارتقا می‌دهد و قصه جدایی عسلویه از استان بوشهر هم برای همیشه بسته خواهد شد.

هیچ ضرب‌الاجلی بهتر از این نیست که استاندار محترم، نمایندگان استان در مجلس خصوصا شیخ موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس و نماینده کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس با وزارت کشور رایزنی جدی انجام دهند و در کوتاه ترین زمان ممکن برای عسلویه فرمانداری ویژه را تثبیت نماید.

یقین داشته باشید که با این اتفاق مهم نگاه به عسلویه در تمامی ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… تغییر خواهد کرد و مسولین اداری استان و مدیران عامل شرکتها و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در عسلویه جدی تر به منطقه چشم خواهند دوخت.

این آزمون جدید و بسیار جدی برای دولت آقای پزشکیان خواهد بود که هم به ارتقاء شخصیت اداری شهرستان عسلویه کمک نماید هم به قصه دیرین و بسیار نخ نما جدایی عسلویه از استان بوشهر برای همیشه پایان دهد.

✅ @assaluyehnews
📍 assalouyehnews.ir


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ