ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری
تاريخ ارسال خبر : 13 آوریل 2012 | ساعت 21:47 | کد خبر: 10929 | sv73 | چاپ این مطلب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ذخیره 175 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی پنج‌شنبه شب در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: تلاش برای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی از مسائل مهمی است که در دو سال گذشته شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان و پتانسیل در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی از مسائل مهم در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است و از دغدغه‌های اساسی کشاورزان محسوب می‌شود.

موسوی بیان داشت: در سال‌های اخیر بررسی و مطالعات در زمینه بهبود آبیاری نخیلات در شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان مورد توجه بوده و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شیوه‌های مختلف آبیاری را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه‌های آبیاری اضافه کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری و تلاش برای جلوگیری از اتلاف و هدررفت منابع آبی از مهم‌ترین مسائل و رویکردهایی است که به منظور مدیریت صحیح منابع آبی و ذخائر مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر استان بوشهر، مدیریت صحیح منابع آبیاری اراضی کشاورزی و بررسی برای اصلاح شیوه‌های آبیاری مورد تاکید مسئولان مربوطه در سطح استانی بوده و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با همکاری مشاوران مجبرب این مسئله را پیگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری ۱۲۵ میلیون متر مکعب بوده و نزول رحمت الهی سبب افزایش این میزان به ۱۷۵میلیون متر مکعب شده است.

موسوی بیان داشت: اجرای شیوه آبیاری ساعتی نخیلات از اقدامات مهمی است که با موافقت نمایندگان باغداران نواحی مختلف بخش آبپخش در سال جاری شاهد آبیاری نخیلات بر این اساس خواهیم بود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ