۵۲ کلاس درس به مدارس شهرستان جم اضافه می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 28 می 2012 | ساعت 12:33 | کد خبر: 14127 | sv80 | چاپ این مطلب

عسلویه نیوز:فرماندار جم گفت: سال تحصیلی جدید ۵۲ کلاس درس به مدارس شهرستان جم اضافه می‌شود.

خبرگزاری فارس: 52 کلاس درس به مدارس شهرستان جم اضافه می‌شود

به گزارش “عسلویه نیوز” خلیل عبداللهی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش جم اظهار داشت: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تربیتی در جامعه است که باید با حمایت از این نهاد در مسیر رشد و اعتلای کشور گام برداریم.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در مسیر بهبود سطح کیفیت تعلیم و تربیت برداشته شده که باید این روند تداوم یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان جم خاطر نشان کرد: در زمانی قرار گرفته‌ایم که دشمنان ما دین‌زدایی و مبارزه با دین‌باوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و دام‌هایی برای جوانان مملکت ما پهن کرده‌اند.

عبداللهی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید با سلاح علم و دانش و راهکارهای مناسب به جنگ آنها برویم و بر اهداف پلید و شومشان غلبه کنیم.

وی با اشاره به سیستم جدید آموزشی گفت: امسال ۵۲ کلاس درس به مدارس شهرستان جم اضافه می‌شود که باید تمهیدات لازم برای ساماندهی این میزان کلاس فراهم شود.

امام جمعه شهرستان جم نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه حساس و مهم آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: از نظر جمعیتی بیشترین نیروها (فرهنگیان، دانش‌آموزان و والدین) در ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش هستند و این مسئولیت آموزش و پرورش که متولی امر تعلیم و تربیت است را سنگین‌تر می‌کند. حجت‌الاسلام محمد گنجی یادآور شد: باید معنویت و اخلاق اسلامی را در سطح مدارس نهادینه کنیم تا شاهد رشد و بالندگی این نهاد باشیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم نیز به اجرای طرح تحول بنیادین و نظام ۶-۳-۳ در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال تحصیلی گذشته ۵۲ کلاس درس در مدارس شهرستان اضافه می‌شود که باید نسبت به این موضوع و فراهم کردن فضای آموزشی مناسب اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حسین اسکندری در مورد ساماندهی نیروها در سال جدید و آمادگی لازم برای اجرای طرح (۶-۳-۳) مطالبی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پایگاه سنجش به اهمیت سنجش دانش‌آموزان قبل از ورود به کلاس اول تاکید کرد و بیان داشت: هدف اصلی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی است که باید این کار با ظرافت و دقت خاص انجام گیرد.

اسکندری افزود: ۱۰ نفر از فرهنگیان در این پایگاه مشغول خدمت‌رسانی هستند و تاکنون حدود ۵۰ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد چهار نفر به منظور بررسی‌های دقیق‌تر به مراکز تخصصی بینایی‌سنجی و هوش ارجاع داده شده‌اند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ