قدیمی‌ترین سینمای بوشهر در آستانه تعطیلی است
تاريخ ارسال خبر : 13 ژوئن 2011 | ساعت 23:13 | کد خبر: 5277 | sv98 | چاپ این مطلب

عسلویه نیوز” سیدمحمد حسین سیدزاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، سینما بهمن بوشهر را یکی از نخستین سینماهای “مدرن و ممتاز ” ایران خواند و اظهار داشت: این سینما که تاکنون چند بار دچار تعطیلی شده و با همت مسئولان مجدداً راه‌اندازی شده، این بار نیز به دلیل تعرفه بالای برق مصرفی در آستانه تعطیل شدن قرار دارد.
سیدزاده قدیمی‌ترین سینمای بوشهر را در حال احتضار توصیف کرد و از مسئولان ارشد استان خواست نسبت به وضعیت این سینما توجه بیشتری نشان داده و با تمهیدات لازم آن را از بحران مالی خارج کنند.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با شرکت برق استان بوشهر برای “فرهنگی کردن تعرفه برق مصرفی ” سینما بهمن گفت: تاکنون به این مکاتبات ترتیب اثری داده نشده و در ماه‌های اسفند و فروردین برای جلوگیری از تعطیلی از سوی اداره برق شهرستان ۹۰ میلیون ریال به صورت الحساب به اداره برق پرداخت کردیم.
سیدزاده با نامطلوب خواندن درآمد سینما بهمن عنوان کرد: در حالی که درآمد اردیبهشت ماه این سینما تنها ۴۵۰ هزار تومان بوده، تعرفه برق و هزینه مصرفی آن در همین ماه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده که ما هرگز قادر به پرداخت این بدهی نیستیم.
این مسئول افزود: با احتساب بدهی ۱۸ میلیون تومانی ماه‌های گذشته و درآمد ناچیز سینما و پرداخت دستمزد کارکنان آن، ادامه کار این سینما با روند فعلی امکان پذیر نیست.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه روند فعلی در سینما بهمن بوشهر را مغایر با جایگاه و قدمت فرهنگی و سینمایی این شهر دانست و متذکر شد: شهری که قبل از انقلاب اسلامی دارای چندین سالن نمایش فیلم با بازده اقتصادی و مخاطب مناسب بوده، اکنون به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و تنگناهای اقتصادی شاهد رکورد در فعالیت یکی از قدیمی‌ترین و ممتازترین سینماهای کشور است.
وی در پایان اذعان داشت: سینما بهمن بوشهر دارای قدمتی ۵۰ ساله است و تاکنون چند بار به دلایل مختلف به تعطیلی کشانده شده، این سینما در سال ۱۳۸۴ پس از چند سال تعطیلی با مرمت مجدد دوباره راه‌ندازی شد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ