نگاه سنتی به محصول خرما موجب رکود بازار این محصول شده است
تاريخ ارسال خبر : 24 ژوئن 2012 | ساعت 17:44 | کد خبر: 15594 | sv70 | چاپ این مطلب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: نگاه سنتی به خرما موجب رکود بازار این محصول شده است.

خبرگزاری فارس: نگاه سنتی به محصول خرما موجب رکود بازار این محصول شده است

به گزارش “عسلویه نیوز”  مهدی صفوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه اقتصادی ایران اسلامی از مهم‌ترین رویکردهای دولت عدالت‌محور است و تمامی مسئولان موظفند در راستای وظایف خود شرایط را برای نیل به این هدف هموار کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های مستعد کشور در عرصه اقتصادی است و پتانسیل‌های بالایی در اختیار دارد که با توجه به آنها می‌توانیم مسیر رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی را هموار سازیم.

صفوی با اشاره به توان بالای استان بوشهر در عرصه کشاورزی ابراز داشت: در اختیار داشتن اراضی و مزارع کشاورزی و باغات خرمای مستعد یکی از توانمندی‌های بالقوه استان بوشهر است که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون می‌توان از این عنصر برای رشد اقتصادی استان بهره برد.

وی بسته‌بندی و تولید کیفی را از مسائل مهم در بازار خرما دانست و اضافه کرد: اولین سمینار و کارگاه آموزشی تولید کیفی و بسته‌بندی نوین خرما برای فعالان صنعت خرمای استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به این دوره آموزشی ۱۶ ساعته بیان داشت: چشم‌انداز و فرآیند توسعه بسته‌بندی، طراحی گرافیک، چاپ و روش‌های آن، تکنولوژی و روش‌های بسته‌بندی خرما، بازار و استاندارد‌های بسته‌بندی از مباحثی بود که در این دوره آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: میزان تولید خرمای استان چشمگیر است اما نگاه سنتی به این صنعت باعث شده که این محصول بازار مناسبی در کشور و دنیا پیدا نکند که تولید و بسته‌بندی با کیفیت با نگاه صادرات‌گرا می‌تواند زمینه فروش این محصول در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

صفوی اذعان داشت: برگزاری این دوره در راستای طرح توسعه خوشه صنعتی خرمای استان است که پس از امکان‌سنجی این خوشه صنعتی مجوز توسعه خوشه صادر شده و در حال انتخاب عامل توسعه خوشه هستیم و پس از انتخاب، توسعه خوشه آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: نگاه ما به صنعت خرمای استان نگاه علمی صنعتی است که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، خرمای استان به جایگاهی که شایسته آن است دست یابد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ