زارعی: منطقه آزاد برای صادرات مواد پتروشیمی در بوشهر ایجاد می شود
تاريخ ارسال خبر : 7 جولای 2012 | ساعت 14:53 | کد خبر: 16386 | sv84 | چاپ این مطلب

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، رسول زارعی  در کارگروه ستاد تسهیلات واحدهای تولیدی در بوشهر، اظهار داشت: با پیشنهاد وزارت نفت قرار است در گستره استان بوشهر یک منطقه آزاد برای صادرات مواد پتروشیمی در نظر گرفته شود و لایحه این پروژهدر حال تنظیم است.

 

 

وی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی استان کم نیست و عمده‌ترین مشکلات نیز مربوط به واحدهایی است که مشکلات مالی دارند.

زارعی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ظرفیت‌های استان بوشهر تجارت و بازرگانی است تصریح کرد:‌ استان بوشهر با وجود ۱۵ درصد گمرکی یکی از استان‌های فعال در عرصه فعالیت بازرگانی است.

وی گفت: در استان بوشهر اعتبارات زیادی برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی هزینه کرده‌ایم به طوری که در برنامه چهارم توسعه برای توسعه شهرک‌های صنعتی ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در استان بوشهر سرمایه گذاری صورت گرفت و به طور کلی در ۷ سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی و معدنی صورت گرفت.

زارعی بیان داشت: زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوشهر انجام شده و این شهرک‌ها آماده پذیرش واحد‌های تولیدی هستند.

وی با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: مقرر شد با هماهنگی صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵ شهرک صنعتی استان به‌عنوان شهرک‌های صنعتی ویژه اجرای طرح‌های تولیدی مرتبط با صنایع پایین دستی پتروشیمی مطرح شود.

زارعی در پایان تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های استان بوشهر تجارت و بازرگانی است و تلاش ما استفاده بهینه از این ظرفیت‌هاست.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ