۴ مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید
تاريخ ارسال خبر : 11 جولای 2012 | ساعت 15:56 | کد خبر: 16553 | sv118 | چاپ این مطلب

در آیینی با شکوه با حضور مسئولان شهرستان جم، چهار مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: 4 مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید

به گزارش “عسلویه نیوز”مدیرعامل پالایشگاه جم شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه ال پی جی در پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه جم از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از ۲۷ درصد گاز تولیدی کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

رحیم اسلامی افزود: تلاش برای رشد و توسعه پالایشگاه در سال گذشته و امسال با کیفیت و شتاب مطلوبی انجام شده و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی خاطر نشان کرد: مخازن ال پی جی پالایشگاه جم با مجموع ظرفیت ۲۸۰۰ تن (هر مخزن ۷۰۰ تن) اکنون آماده بارگیری محصول “ال پی جی” است.

این مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد سه تانکر هم‌زمان می‌توانند کار بارگیری محصول “ال پی جی” را انجام دهند.

اسلامی یادآور شد: قبل از پیش راه‌اندازی بخش‌های ایمنی، حراست، تجهیزات مکانیکی، برقی، ابزار دقیق، ماشینری و بازرسی فنی نیز به صورت دقیق و منظم اقدامات پیش راه‌اندازی این پروژه را بررسی کرده‌اند.

وی اذعان کرد: این پروژه در واقع شامل چهار مخزن کروی بزرگ، پمپ‌های انتقال و سیستم بارگیری دارای قابلیت بارگیری هم‌زمان و اتاق کنترل است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم اضافه کرد: با راه‌اندازی این پروژه روزانه بارگیری و فروش محصول “ال پی جی” در پالایشگاه فجر جم با ایمنی بالا و استانداردهای لازم انجام می‌گیرد.

اسلامی نصب و راه‌اندازی واحد تولید “ال پی جی” شرکت پالایش گاز فجر جم را بخش دوم این طرح دانست و گفت: فعالیت‌های اجرایی این بخش نیز در دست اجراست و اکنون کل پروژه ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: با تکمیل شدن این طرح روزانه ۲۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی) در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز پیگیری‌های مستمری در مراحل مختلف ساخت و راه‌اندازی این پروژه داشته‌اند که شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: راه‌اندازی این پروژه مهم از آرزوها و افتخارات همه خدمتگزاران نظام بوده و همه مدیران سابق و فعلی پالایشگاه، کارکنان و کارگران شرکت در بخش‌های مختلف و همچنین پیمانکار پروژه در این راه‌اندازی نقش بسزایی داشتند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ