تولید سالانه یک میلیون تن اتان در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 13 جولای 2012 | ساعت 18:16 | کد خبر: 16667 | sv64 | چاپ این مطلب

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید سالانه یک میلیون تن اتان در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید سالانه یک میلیون تن اتان در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” اسماعیل عمرانی شامگاه پنج‌شنبه در بازدید جمعی از اساتید بسیجی تهران از پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در کشور است و بیش از ۴۳ درصد گاز کشور در این منطقه تولید و تصفیه می‌شود.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد تلاش و فعالیت بسیار خوبی در پارس جنوبی هستیم و برای موفقیت بیشتر باید از همه پتانسیل موجود استفاده لازم را ببریم.

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی به تشریح شرایط پالایشگاه پنجم پرداخت و خاطرنشان کرد: گاز ورودی به پالایشگاه پس از جداسازی از میعانات گازی به چهار واحد عملیاتی هرکدام به ظرفیت ۸/۱۳ میلیون مترمکعب منتقل و طی فرایند شیرین‌سازی گاز، نم‌زدایی، بازیافت اتان، تصفیه اتان، جداسازی، پالایش و ذخیره‌سازی پروپان و بوتان تصفیه می‌شود.

عمرانی از تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده در این پالایشگاه خبر داد و گفت: روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده توسط یک خط لوله ۵۶ اینچی وارد شبکه سراسری می‌شود و ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.

وی از تولید سالانه یک میلیون تن اتان در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد و افزود: در پالایشگاه پنجم سالیانه یک میلیون تن اتان تولید و توسط یک خط لوله به پتروشیمی جم منتقل می‌شود و همچنین سالیانه یک و نیم میلیون تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان تولید و پس از ذخیره‌سازی در مخازن بتونی توسط خط لوله به ایستگاه اندازه‌گیری و نهایتا بارگیری در اسکله پتروشیمی برای صادرات منتقل می‌شود.

عمرانی بیان کرد: برای رشد و توسعه بیش از پیش در پارس جنوبی باید تلاش بیشتری کنیم و از تمام ظرفیت موجود در منطقه باید استفاده کنیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ