مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده
تاريخ ارسال خبر : 28 جولای 2012 | ساعت 12:12 | کد خبر: 17280 | sv83 | چاپ این مطلب

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشارکت صد درصدی داروخانه‌های استان بوشهر در طرح پزشک خانواده

یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز”  اظهار داشت: تامین داروهای مورد نیاز مردم استان بوشهر از مهم‌ترین وظایف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است و برای این مهم از همه توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره می‌بریم.

وی افزود: نظارت دقیق و مستمری بر داروخانه‌ها انجام می‌شود و تمام داروخانه‌های استان با ظرفیت کامل برای خدمات‌رسانی به مردم آماده هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در چند سال گذشته در تهیه دارو به پیشرفت قابل توجهی رسیده و بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود و بدون تردید در حال حاضر ایران از کشورهای بزرگ در تولید دارو در سطح جهان به شمار می‌رود.

رضایی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۹۵ داروخانه متعلق به بخش خصوصی و دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که شامل داروخانه‌های خصوصی و داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز و خانه‌های بهداشتی و درمانی است و از نظر دسترسی مردم به داروخانه مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونان دانشگاه و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای استان عزمی جزم دارند و مقدمات کار فراهم شده که امیدوار هستیم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده در شرایط کنونی همه داروخانه‌های بخش خصوصی استان بوشهر برای شرکت در طرح مهم و ارزشمند پزشک خانواده آماده هستند و انتظار می‌رود این طرح در استان بوشهر با موفقیت اجرایی شود.

رضایی بیان کرد: تامین سلامت مردم امری بسیار مهم و ارزنده است و باید از امکانات موجود برای سلامت مردم استفاده کنیم و به ویژه باید در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اهتمام ورزیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ