برای جمع‌آوری ماهواره‌ها از قانون تخطی نکرده‌ایم
تاريخ ارسال خبر : 11 آگوست 2011 | ساعت 22:34 | کد خبر: 6178 | sv87 | چاپ این مطلب

رضا محمدی یگانه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس بوشهر اظهار داشت: در اجرای این طرح مهم از رسانه‌ها انتظار داریم تا به قانون توجه کنند، تجهیزات ماهواره جرم است و ناجا موظف به اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره است.
وی افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم در اجرای طرح جمع‌آموری ماهواره‌ها با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر اظهار داشت: بسیاری از پدران و مادران معتقد بودند جمع آوری ماهواره طرح خوبی است و موجب جلوگیری از ناهنجاریها می‌شود.
محمدی یگانه با بیان اینکه میزان رضایتمندی مردم از پلیس در رتبه خوبی است، ادامه داد: برخی از جرائم خشن مانند تیراندازیها، آتش زدن منازل و مزارع، اسیدپاشی روی خودروها به دلیل اختلافات شخصی است که به وقوع پیوسته است.
وی در پاسخ به انتقاد یک خبرنگار از نحوه برخورد و عملکرد یکی از روسای پلیس شهرستان بوشهر گفت: عملکرد یک نفر را نباید به حساب یک سازمان یا نهاد بیاوریم، منکر این نیستیم که در ناجا نارسایی وجود ندارد اما دائما تلاش می‌کنیم تا نارسایی‌ها را شناسایی و برطرف کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد برخورد ناشایست نیروی انتظامی با خبرنگاران و عکاسان در شب دیدار شاهین و پرسپولیس گفت: ماموران نیروی انتظامی از ساعت ۱۵ همان روز تا ۴ بامداد فردا در سخت‌ترین شرایط مشغول به انجام وظیفه بودند و با توجه به اینکه شادی بعد از بازی هواداران موجب ناراحتی و سلب آرامش مردم می‌شد نیروی انتظامی با افرادی که اقدامات ناشایست و دور از شان داشتند برخورد کرد.
محمدی یگانه افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم نسبت به تمام جوانب و اقدامات نیروی انتظامی حساس باشند و سختی کار ماموران را نیز مد نظر داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: هرچند در برخی موارد ممکن است حقوق شهروندی ضایع شود اما در تلاش هستیم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر گفت: نقش مردم در نظام اسلامی کاملا روشن است و آنچه موجب موفقیت نظام در عرصه‌های مختلف میشود مرهون حضور مردم است.
محمدی یگانه گفت: یکی از راه‌هایی که می‌شود مردم را برای بارور شدن امنیت همراه کرد اطلاع‌رسانی است و مهم‌ترین پل ارتباطی برای کمک به نیروی انتظامی رسانه‌ها و مهم‌ترین ابزار رسانه‌ها نیز خبرنگاران هستند.
وی بیان کرد: در استان بوشهر نیروی انتظامی به این نقش پی برده و تلاش کرده ارتباط منطقی با رسانه‌ها ایجاد کند.
فرمانده نیروی انتظامی بوشهر با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد انتظارات ما از رسانه‌ها برآورده شده است، گفت: ناجا مجری قانون است و هرجا از قانون تخطی کند می‌تواند مورد مطالبه مردم باشد.
محمدی یگانه اضافه کرد: توجه به هشدارهای انتظامی، آموزش همگانی، استفاده از تیترهایی در راستای افزایش امنیت، درج تمام مطالب مطرح شده در نشست‌های خبری و انتشار مقاله‌های علمی در زمینه‌های مورد نظر نیروی انتظامی از سوی رسانه‌ها از جمله مواردی است که خبرنگاران باید در رسانه‌های خود مورد توجه قرار دهند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ