برگزاری جشن غدیر در ۵۰ مسجد فعال شهرستان دشتستان
تاريخ ارسال خبر : 30 اکتبر 2012 | ساعت 20:16 | کد خبر: 21267 | sv64 | چاپ این مطلب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: به مناسبت دهه ولایت و طبق هماهنگی‌های انجام شده در بیش از ۵۰ مسجد فعال این شهرستان جشن غدیر برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن غدیر در 50 مسجد فعال شهرستان دشتستان

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا ظهر امروز در جشن دهه ولایت و گفتمان دینی با موضوع غدیر در دانشکده کشاورزی برازجان با اشاره بر اهمیت روز غدیر اظهار داشت: آیه قرآن که به صراحت، این روز را روز اکمال دین و خشنودی پروردگار از این واقعه و این تعیین وصیّ دانسته، رمز دیگری از عید بودن غدیر خم است و عظمت این مراسم و عید بودن غدیر، در آن روز و لحظه بر همگان روشن بود.

وی افزود: امید است که جامعه شیعی، با اهتمام ورزیدن به عید ولایت و رهبری، رشد خودشان را نشان دهند و با تکریم این حبل‌المتین استوار شیعه، دین خویش را نسبت به بنیادهای اعتقادی ادا کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع غدیر خاطرنشان کرد: کجای تاریخ اسلام را سراغ دارید که در یک ماه بیش از ۲۰۰ آیه قرآن در فراز و نشیب یک ماجرا نازل شده باشد یا مورد استناد قرار گرفته باشد و یا کدام خطابه را سراغ دارید که بیش از صد آیه قرآن در آن شاهد آورده شده باشد.

محمودی‌نیا در تشریح خطبه غدیر اضافه کرد: نقطه آغاز آن با قرآن، همه مراحل آن با نزول پی در پی قرآن، تار و پود خطابه‌اش آمیخته با آیات قرآن و خاتمه آن با حضور قرآن، که این همه واقعه‌ای در سایه‌سار قرآن را برای ما ترسیم می‌کند.

وی بیان داشت: همواره باید در میان امت اسلامی کسی باشد که از سوی خدا راهنمایی بشر را بر عهده گرفته باشد و این امر چنان بزرگ است که عدم ابلاغ آن از سوی رسول اعظم الهی تمام تلاش‌های طاقت‌‏فرسای ۲۳ سال رسالتش را از بین می‌‏برد و لذا آن حضرت در جمع بزرگ کاروانیان حج مسأله ولایت و امامت حضرت علی (ع) را ابلاغ می‏‌کند و پس از آن آیه اکمال دین نازل می‏‌شود.

محمودی‌نیا ادامه داد: محور سخن در غدیر ولایت اهل بیت(ع) است، اوامر خاص مربوط به آن، معرفی دوستان و دشمنان ولایت، نشان دادن مرزهای ولایت و برائت، شناخت مقام والای عصمت، همه در سایه قرآن بیان شده و به گونه‌ای منسجم غدیر را از متن قرآن استخراج کرده و قرآن را در متن غدیر جای داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری جشن غدیر در ۵۰ مسجد فعال این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت دهه ولایت و طبق هماهنگی‌های انجام شده در بیش از ۵۰ مسجد فعال این شهرستان جشن غدیر برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع ولایت، برپایی جلسات پرسش و پاسخ با محوریت ولایت و امام شناسی، برگزاری جشن غدیر از برنامه‌های ویژه دهه ولایت در این شهرستان است.

محمودی‌نیا متذکر شد: آذین‌بندی معابر شهر، مساجد و تکایا، برپایی ایستگاه صلواتی و اهداء بسته‌های فرهنگی ویژه دهه ولایت از دیگر برنامه‌های این اداره است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ