پتروشیمی بوشهر در تولید متانول رکورد شکنی کرد
تاريخ ارسال خبر : 25 ژانویه 2024 | ساعت 12:09 | کد خبر: 37265 | sv280 | چاپ این مطلب

پتروشیمی بوشهر در تولید متانول رکورد شکنی کرد

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: رکورد تولید متانول از ابتدای تأسیس این شرکت تاکنون شکسته شد.

سایت شمالی پتروشیمی بوشهر روز سه شنبه سوم بهمن، شور و حال متفاوتی داشت. این سایت ۲۰ هکتاری که واحد‌های استحصال اتان، متانول و تولید اکسیژن را در خود جای داده، در این ایام محلی برای تلاش و امیدآفرینی در پتروشیمی بوشهر و صنعت پتروشیمی شده.
این واحد در پایان دی‌ماه با عبور از تولید ۱.۳۱۸.۰۰۰ تن متانول، رکورد ادوار گذشته خود را پشت سر گذاشت.

جواد حاتمی؛ مدیرعامل، مدیران و جمعی از کارکنان پتروشیمی بوشهر در این جشن و نکوداشت حضور یافتند.

در این مراسم، مهرداد دینیان با اشاره به تکمیل زنجیره گاز ترش از شیرین سازی گرفته تا جداسازی گوگرد، اتان و متان و در نتیجه تولید متانول و تامین حداکثری یوتیلیتی در درون این مجموعه ابراز داشت: در سال جاری، متانول با ۹۵ درصد ظرفیت، تولید خواهد شد.
وی در ابتدا از همکاران خود در این شرکت به جهت جدیت در کار و افزایش تولید قدردانی کرد.

مهرداد دینیان با اشاره به عواملی که در ثبت رکورد تولید نسبت به سال های قبل دخیل بوده است، ابراز داشت: آموزش مستمر پرسنل بهره برداری در جهت کنترل و چک هر چه بهتر پارامترهای کنترلی واحد با هدف بهینه سازی تولید و تشخیص زودهنگام مشکلات، چک دقیق و مداوم سایت و گزارش موارد خرابی تجهیزات و نشتی ها در سریعترین زمان ممکن از جمله مواردی بوده که تاثیر به سزایی در افزایش تولید متانول داشته است.
مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر در ادامه گفت: کنترل مشکلات تجهیزات و نحوه بهره برداری در قسمت هایی که دارای مشکل فنی بوده و امکان انجام آن به سادگی و بدون خارج کردن آن از سرویس میسر نبود، یکی دیگر از مسائلی بود که واحد بهره برداری توانسته با استفاده از تکنیک های فنی و توقف تولید مداوم، در کنترل شرایط و حفظ تولید موفق عمل کند.

در ادامه مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر با قدردانی از مهندسین، متخصصین و همه کارکنان این شرکت، فاز اول و تولیدی شرکت را که ویژگی‌هایی خاص در صنایع بالادستی و پایین دست دارد را همچون فاز توسعه‌ای و درحال اجرا مهم خواند و اعلام کرد: تولید در زنجیره‌ی دراختیار را خوب و صحیح هدایت کردیم تا علاوه بر افزایش اقتصادی تولید، صادرات و درآمدزایی خود را نیز افزایش دادیم.
وی نیروی انسانی را نیز سرمایه اصلی پتروشیمی بوشهر دانسته و یکی از اولویت‌ها را افزایش سطح معیشت و رفاه ایشان اعلام کرد و گفت: در روند تولید متانول و ثبت رکورد جدید، شاهد نقش مهم و اساسی نیروی انسانی متعهد و متخصص هستیم.
در پایان جواد حاتمی به تجلیل از چندتن از افراد تأثیرگذار در ثبت رکورد تولید به نمایندگی از تمام نیروها پرداخت و سپس در بین کارکنان کنترل روم واحد متانول شرکت پتروشیمی بوشهر حاضر شد.
شرکت پتروشیمی بوشهر؛ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین زنجیره‌های صنعت پتروشیمی و همچنین تنها پالایشگاه گازی این صنعت را در اخبار دارد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ