مهندس “فرج اللهی” خبر داد : بعد از ۸۰ روز توقف و عدم درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری ناشی از قطع گاز،
تاريخ ارسال خبر : 14 مارس 2024 | ساعت 12:36 | کد خبر: 37315 | sv139 | چاپ این مطلب

مهندس “فرج اللهی” خبر داد :
بعد از ۸۰ روز توقف و عدم درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری ناشی از قطع گاز،

تولید در پتروشیمی مرجان از سرگرفته شد.

🔵 مهندس “محمدرضا فرج اللهی” مدیر عامل شرکت پتروشیمی مرجان گفت: این مجتمع صنعتی که به دلیل محدودیت های ناشی از مصرف بالای گاز برای پوشش سردی هوا در کشور از سرویس خارج شده بود پس از توقف ۸۰ روزه، روز پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ مجدد بر مدار تولید قرار گرفت و در حال حاضر شرایط تولید این واحد با حالت عادی در جریان است.

🔴✍ به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی، مهندس “محمدرضا فرج اللهی” مدیر عامل پتروشیمی مرجان گفت: واحد متانول این مجتمع صنعتی که به دلیل محدودیت های ناشی از مصرف بالای گاز برای پوشش سردی هوا در کشور در یک فرجه زمانی ۸۰ روزه از سرویس خارج شده بود روز پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه سال جاری مجدد بر مدار تولید قرار گرفت و در حال حاضر شرایط تولید این واحد با حالت عادی در جریان است.

وی افزود: در پی توقف ایجاد شده و نیز به لحاظ استفاده و بهره برداری از فرصت پیش آمده بخش مهمی از تعمیرات فرصتی سالانه مجتمع در این بازه زمانی انجام گرفت.
ایشان با بیان اینکه زمان قطعی گاز امسال برای پتروشیمی های تولید کننده متانول بیشتر از سنوات قبل بوده و خسارات حاصله از این ناترازی باعث عدم درآمد شرکت به مدت ۸۰ روز شده است اظهار کرد: امیدواریم چاره اندیشی در رفع این چالش توسط تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران ملحوظ نظر قرار گیرد و با تدوین برنامه ای مدون علاوه بر توسعه ی میادین گازی مصرف بهینه گاز خانگی را مدیریت نمایند و تنها راه حل را در قطعی گاز صنایع تولیدی نبینند تا اینگونه شاهد قطع گاز خوراک و سوخت برای صنعت صادراتی و ارز آور پتروشیمی نباشیم.

شایان ذکر است ۸۰ روز قطعی گاز خورا‌ک پتروشیمی مرجان در سال ۱۴۰۲ باعث عدم تولید متانول به میزان ۴۰۰ هزار تن و عدم درآمد بیش از ۱۱۰ میلیون دلار شد.

گفتنی است شرکت پتروشیمی مرجان، متانول هفتم با ظرفیت تولید ۵ هزار تن در روز و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال، در زمره یکی از صادرکنندگان بزرگ متانول کشور است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ