فرآورش ۵٫۴ میلیارد متر مکعب گاز ترش در پالایشگاه‌های کشور
تاريخ ارسال خبر : 23 آوریل 2012 | ساعت 16:00 | کد خبر: 11413 | sv79 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از فرآورش ۵٫۴ میلیارد متر مکعب گاز ترش در پالایشگاه‌های کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: فرآورش 5.4 میلیارد متر مکعب گاز ترش در پالایشگاه‌های کشور

به گزارش “عسلویه نیوز” مهدی جمشیدی‌دانا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهرستان جم اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران به منظور تامین گاز کشور نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار بسته و در سال گذشته بویژه در فصل زمستان شاهد موفقیت این شرکت بودیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های پالایشگاه جم افزود: پالایشگاه جم بیش از ۲۵ درصد گاز کشور را تولید می‌کند و این پالایشگاه به دلیل نوع واحدهای شیرین‌سازی و کیفیت بالای گازی که دارد اهمیت و جایگاه بسیار بالایی دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ابران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون روزانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی در پالایشگاه فجر جم پالایش می‌شود که این امر اهمیت بسیار زیادی دارد.

جمشیدی‌دانا با اشاره به روند رو به رشد تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور بیان داشت: در زمینه تولید و فرآورش گاز در سال گذشته جهش خوبی داشتیم و امسال نیز با در مدار تولید قرار گرفتن پالایشگاه‌های جدید این وضعیت بهبود خواهد داشت.

وی از افزایش چشمگیر ظرفیت فرآورش گاز کشور خبر داد و یادآور شد: ظرفیت فرآورش گاز در مجموعه شرکت‌های پالایشی در سال ۸۸ حدود ۴۹۰ میلیون متر مکعب روزانه بوده که در سال جاری به ۵۲۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از فرآورش ۵٫۴ میلیارد متر مکعب گاز ترش در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و متذکر شد: سال ۹۰ این رکورد حاصل شده، در حالی که سال ۸۹ در مجموع حدود ۴٫۵ میلیارد متر مکعب گاز ترش فرآورش شده بود و شاهد رشد ۲۰ درصدی در این زمینه هستیم.

جمشیدی‌دانا در پایان اذعان داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد بهره‌وری در پالایشگاه‌های کشور استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ