تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 25 آوریل 2013 | ساعت 18:02 | کد خبر: 25936 | sv144 | چاپ این مطلب

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر دادپارس حنوبی4
به گزارش  عسلویه نیوز” حمیدرضا مسعودی در بازدید از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهار داشت: فاز ۱۹ پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند در پارس جنوبی است و برای تکمیل این طرح نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.

وی افزود: رعایت مسایل زیست‌محیطی در پارس جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای تحقق این مهم اهتمام ویژه‌ای داریم.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی که پیش‌تر انجام شده بود، مورد تائید نهائی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان بوشهر قرار گرفت.

مسعودی تصریح کرد: طرح توسعه فاز ۱۹ نخستین پروژه از طرح‌های ۳۵ ماهه و دومین طرح توسعه‌ای در منطقه پارس ۲ است که موفق به اخذ این تائیدیه می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اضافه کرد: این طرح شامل “تاسیسات بخش خشکی بالغ بر ۲۱۶ هکتار در شرق شهرستان کنگان و تاسیسات دریایی مشتمل بر ۴ سکوی دریایی، ۴ رشته خط لوله ۳۲ و ۴ اینچ مجموعاً به طول ۲۳۰ کیلومتر ،۲ رشته خط لوله ۱۸ اینچ درون میدانی به طول ۱۴ کیلومتر و مجموعا ۲۱ حلقه چاه” است.

وی ابراز داشت: این طرح یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های در دست احداث در منطقه پارس جنوبی به شمار می‌آید که تنوع محیط‌های جغرافیائی در بخش‌های خشکی و دریا، یکپارچه سازی نتایج مطالعات را با مشکل مواجه می‌ساخت.

مسعودی گفت: بر این اساس، مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در این طرح به‌صورت یکپارچه و در بخش‌های مختلف توسط یک تیم منسجم از مشاوران و متخصصان داخلی انجام شده است که در نوع خود اقدامی کم‌سابقه به شمار می‌آید.

وی ضمن تقدیر از کارکنان طرح توسعه فاز ۱۹ و همچنین پیمانکاران و مشاوران در کسب این موفقیت ارزشمند افزود: رعایت همه جانبه قوانین زیست محیطی به عنوان اولویتی اساسی در روند ساخت و توسعه پروژه مورد توجه ویژه قرار دارد و بر این باور هستیم که توجه به حفظ منابع ارزشمند زیست محیطی همگام با فرایند توسعه گامی مهم در راستای رشد و بالندگی صنعت نفت و در نهایت دستیابی به نظام توسعه پایدار خواهد بود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ