ابتلا به تالاسمی ماژور در جم به صفر رسیده است
تاريخ ارسال خبر : 13 می 2012 | ساعت 10:10 | کد خبر: 12841 | sv94 | چاپ این مطلب

عسلویه نیوز: مسئول بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: با اقدامات پیشگیرانه، ابتلا به تالاسمی ماژور در این شهرستان به صفر رسیده است.

خبرگزاری فارس: ابتلا به تالاسمی ماژور در جم به صفر رسیده است

به گزارش عسلویه نیوز، اصغر نوروززاده در بازدید مسئولان از بیماران تالاسمی جم اظهار داشت: بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی در جم مورد تاکید مسئولان این شهرستان قرار دارد و در این مسیر اهتمام ویژه‌ای داریم.

مسئول بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از شناسایی ۵۷ بیمار تالاسمی در شهرستان جم خبر داد و افزود: شهرستان جم بنا به دلایل مختلف فرهنگی و تعدد ازدواج‌های فامیلی، یکی از شهرستان‌های با شیوع بالای تالاسمی در سطح استان است، به گونه‌ای که در حال حاضر بر اساس آمار مبتلایان به تالاسمی ماژور، قریب به ۵۷ مورد در این شهرستان، شناسایی شده است.

نوروززاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۸۸ به بعد با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اجرای برنامه‌های مداخله جویانه بهداشتی، توانستیم بروز موارد جدید به تالاسمی ماژور را در کل شهرستان به صفر برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین، با پیگیری‌هایی که مرکز مشاوره تالاسمی شهرستان طی سال‌های اخیر انجام داد، تعداد زوجین مشکوک نهایی تالاسمی از ابتدای سال ۸۹ به صفر رسیده و تنها در سال گذشته در زوج‌های ناقل تالاسمی شهرستان، سه مورد مجوز انجام سقط قانونی داشته‌ایم.

نوروززاده همچنین به برخی از برنامه‌های اجرا شده در هفته تالاسمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای هفته تالاسمی تاکنون چند برنامه جذاب و ارزشمند انجام شده و مسئولان نیز اهتمام خاصی داشته‌اند.

وی یادآور شد: سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، تشکیل جلسات هماهنگی با امام جمعه و سردفتر محضر ازدواج، تهیه فیلم کوتاه از زندگی یک بیمار تالاسمی، درج مطالب آموزشی در سایت‌های محلی و هفته‌نامه‌ها، بازدید مسئولان شهرستانی از بیماران بخش تالاسمی بیمارستان توحید، بررسی مشکلات برنامه تالاسمی در سطح مراکز بهداشتی درمانی و برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی تعدادی از برنامه‌هایی است که در چند روز گذشته اجرا شده است.

نوروززاده گفت: از همه ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت شاخص‌های بهداشتی و درمانی شهرستان استفاده می‌کنیم و به ویژه در مناطق روستایی اهتمام خاصی خواهیم داشت.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ