امام جمعه بوشهر: کمک و همیاری به رئیس جمهور منتخب وظیفه همگان است
تاريخ ارسال خبر : 22 ژوئن 2013 | ساعت 13:12 | کد خبر: 27361 | sv69 | چاپ این مطلب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رئیس جمهور منتخب نیاز به کمک دارد و همه باید با تمام وجود برای تحقق وعده‌های رئیس جمهور، وی را همیاری کنند.

به گزارش «عسلویه نیوز» آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۴ خرداد با این شور و شوق حماسه آفریدند، افزود: حضور حماسی ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۴ خرداد برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی ایران افزود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مردم با هدایت‌های مقام معظم رهبری، با حضوری هوشمندانه و ولایی، با شکوه در انتخابات حضور یافته و تمامی نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به نقشه شوم دشمنان در انتخابات ۲۴ خرداد بیان کرد: دشمنان در پی این بودند که مردم ایران را از انقلاب دور کنند و با حضور نیافتن مردم در انتخابات، بگویند مردم با انقلاب نیستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم متدین و ولایی ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون هیچگاه انقلاب را تنها نگذاشته‌اند، اظهارداشت: این حضور حماسی مردم نشان داد که مردم تابع رهبر معظم انقلاب هستند و هیچگاه انقلاب خود را تنها نمی‌گذارند.

صفایی بوشهری انتخابات در ایران را آزادترین انتخابات در جهان ذکر کرد و گفت: حضور کاندیداها در صدا و سیما و پخش برنامه به صورت زنده نشان می‌دهد که کاندیداها به صورت آزاد اعلام نظر می‌کنند که این مساله گویای این است که انتخابات در ایران اسلامی آزادترین و آبرومندانه‌ترین انتخابات در جهان است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه رقابت‌های کاندیداها در فضای اخلاق و تقوا صورت گرفت، اضافه کرد: در مرحله تبلیغات، کاندیداهای ریاست جمهوری با هم رقابت داشتند که این رقابت امروز باید به رفاقت و همدلی مبدل شود

وی با قدردانی از همه کاندیداهای ریاست جمهوری که پس از اعلام نتیجه انتخابات از شورای نگهبان و دست‌اندرکاران انتخابات تشکر کردند، تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب نیازمند کمک و همیاری همه مردم است، همه باید کمک کنند که انشاالله این دولت بتواند به وعده‌هایی که داده است، جامعه عمل بپوشاند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دولت جدید باید از قوت‌های دولت قبل استفاده کند افزود: دولت جدید باید ضعف‌ دولت‌های گذشته  نداشته باشد و پس از آسیب شناسی دولت‌های قبلی، از فرصت‌های فراهم شده بهترین بهره را ببرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد حل مشکلات اقتصادی و بیکاری باید جزو اولویت‌های دولت جدید باشد تا شاهد برطرف شدن گرانی و حل مشکلات اشتغال جوانان باشیم

خطیب نماز جمعه بوشهر با  گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید افزود: شهید چمران با درایت و ایثاری که داشت باید به عنوان الگوی مناسب برای جوانان معرفی شود.

وی به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و با گرامیداشت این هفته و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی از خدمات ارزنده قوه قضائیه قدردانی کرد و افزود: تلاش برای احقاق حقوق مردم مهم  ترین وظیفه این قوه است که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز اصناف تاکید کرد: اصناف از اقشار خدمتگذار جامعه محسوب می‌شوند که لازم است در راستای کمک به اقشار جامعه با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی بیشتر تلاش کنند.

صفایی بوشهری در ادامه با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) اظهار امیدواری کرد که برای از بین رفتن ظلم‌ها و ایجاد عدالت در جهان شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

وی همچنین با گرامیداشت روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) نقش این عزیزان در ایجاد امنیت مهم دانست و افزود: وجود امنیت و آرامش در جامعه مدیون فعالیت شبانه‌روزی و حضور سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به روز جهانی مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: مواد افیونی مخدر خانمان‌سوزترین مواد در جامعه جهانی است، به گونه‌ای جهان سلطه با هدف اینکه جوانان از تحرک و قدرت بازدارد این مواد را در جامعه ترویج می‌دهد که لازم است خانواده‌ها بویژه جوانان بیش از گذشته هوشیار باشند در دام این موادگرفتر نشوند.

امام جمعه بوشهر  از مسئولان امر مبارزه با مواد مخدر خواست بشدت با مسئله موادمخدر برخورد کنند و با کسانیکه بعنوان پخش کننده مواد مخدر هستند به طور قاطع و جدی ضمن دستگیری آنان برخورد کنند تا امکان توزیع مواد مخدر در جامعه وجود نداشته باشد.

صفایی بوشهری همچنین بر توجه به افرادیکه بازپروری می‌شوند، تاکید کرد و گفت: لازم است این افراد در جامعه طرد نشوند و آنان را مورد پذیرش قرار دهند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ