تصویربرداری دیجیتال در بیمارستان بوشهر
تاريخ ارسال خبر : 29 ژوئن 2013 | ساعت 20:49 | کد خبر: 27466 | sv92 | چاپ این مطلب

 از این پس تصویربرداری در بیمارستان شهدای خلیج فارس کاملاً دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده قابلیت درج در پرونده الکترونیک بیماران را دارد.

به گزارش «عسلویه نیوز»؛ رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس در گفت و گو با وب‌دا گفت: تصویربرداری در بخش‌های رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی بیمارستان شهدای خلیج فارس به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و تصاویر تهیه شده توسط این دستگاه‌ها دارای کیفیت مطلوبی است که قابلیت درج در پرونده الکترونیکی بیمار نیز دارد.

دکتر سعید کشمیری افزود: این تصاویر به پزشک این اجازه را می‌دهد تا از هر قسمت از بیمارستان از طریق شبکه داخلی و خارج از بیمارستان از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کند.

اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های موجود فیلم مورد استفاده در دستگاه‌های تصویربرداری به سختی و با هزینه زیاد تهیه می‌شد که با راه‌اندازی مرکز رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام‌.آر.ای دیجیتال نه تنها این مشکل برطرف شد بلکه سالیانه بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/NewsFiles/1__c2c54a95.gif

این مقام مسئول خاطر نشان‌کرد: کیفیت بالای تصاویر دیجیتال نسبت به آنالوگ باعث ایجاد رضایتمندی پزشکان و بیماران شده است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان در اتاق عمل و بخش‌ها از طریق شبکه HIS( شبکه داخلی مدیریت بیمارستان) به تصاویر تهیه شده بیماران دسترسی دارند که باعث کاهش زمان و بهبود تشخیص می‌شود.

وی تصریح‌کرد: تجهیز بخش تصویربرداری دیجیتال افزون بر ۱میلیارد ریال هزینه‌ در برداشته که این میزان اعتبار پیش از این برای تهیه فیلم مصرفی برای یک ماه هزینه می‌شد.

 


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ