بندر سیراف ثبت جهانی می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 4 جولای 2013 | ساعت 18:57 | کد خبر: 27555 | sv119 | چاپ این مطلب

 

13920118000428_PhotoA

به گزارش عسلویه نیوز، عباس تبرکی صبح امروز در بازدید از بندر باستانی سیراف اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم در کنگان مهم‌ترین اولویت مسئولان است و به ویژه به مناطق دوردست توجه خاصی داریم.

وی افزود: شهر سیراف از شهرهای تاریخی و مهم استان است و این بندر در گذشته از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده و در واقع مرکز تجارت و دریانوردی بوده است.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: عزم مسئولان میراث فرهنگی برای راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی بندر سیراف جدی است و امیدوار هستیم در زمان کوتاهی این مهم محقق شود.

تبرکی از ثبت جهانی بندر سیراف خبر داد و تصریح کرد: مجموعه فرمانداری کنگان عزم خود را برای ثبت جهانی بندر سیراف با همراهی و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط به کار می‌بندد.

وی اضافه کرد: بندر سیراف تنها مربوط به شهرستان کنگان نیست بلکه یک میراث ملی و بین‌المللی است و از همین رو تلاش ما فراهم کردن اقدامات لازم برای ثبت جهانی این اثر است.

فرماندار کنگان با اشاره به اهمیت بالای بندر سیراف گفت: مجموعه باستانی بندر سیراف دارای آثار تاریخی متعدد از دوره‌های اشکانی، ساسانی و اسلامی تا دوره قاجاریه است و سیر تحولات تاریخی از روزگار باستان تا امروز در این مجموعه قابل مشاهده است.

تبرکی افزود: همه وظیفه داریم نسبت به معرفی آثار مهم تاریخی و فرهنگی این منطقه اهتمام ورزیم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ