ورودی آب استان از روز گذشته افزایش یافت
تاريخ ارسال خبر : 19 جولای 2016 | ساعت 10:22 | کد خبر: 35150 | sv163 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افزایش ورودی آب استان طی روز گذشته خبر داد.باستی

به گزارش “عسلویه نیوز”محمدحسن باستی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود آب در ماه‌های اخیر در استان بوشهر مشکلاتی برای مردم به وجود آورد و موجبات نوبت‌بندی آب شد و مسئولان نیز به شکل شبانه‌روزی برای بهبود وضعیت آب تلاش می‌کنند.

وی افزود: احداث آب‌شیرین‌کن از مهم‌ترین راهکارها برای تامین آب استان است که آب‌شیرین‌کن کنگان به بهره‌برداری رسیده و آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب نیز تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری در دست اجراست و راه‌اندازی این پروژه گامی بلند در راستای تامین آب استان و جبران کمبود آب است.

باستی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۷ درصد آب استان از استان فارس و حدود ۷ درصد از منابع آب استان بوشهر و مابقی نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود که به دلیل خشکسالی‌های اخیر، شاهد کاهش ورودی آب استان بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: در خردادماه امسال، ورودی آب استان بوشهر نسبت به اردیبهشت ماه حدود ۲۳ درصد کاهش یافت و در تیرماه این کاهش به ۳۰ درصد رسید و شاهد نوبت‌بندی آب در برخی مناطق بودیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افزایش ورودی آب استان بوشهر از روز گذشته خبر داد و گفت: ورودی آب استان بوشهر از روز گذشته نسبت به روزهای پیش افزایش محسوسی داشته و حتما مردم استان این تغییر را احساس کرده‌اند و آب ورودی منازل نیز بهبود یافته است.

باستی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم استان شد و افزود: مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف باید مد نظر مردم قرار گیرد و رسانه‌ها باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.انتهای خبر/فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ