حسنوند: پالایشگاه جم حق برداشت از منابع زیرزمینی را ندارد
تاريخ ارسال خبر : 27 جولای 2013 | ساعت 20:17 | کد خبر: 27841 | sv94 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” استاندار بوشهر گفت: پالایشگاه گازجم حق برداشت آب از منابع زیرزمینی را ندارد و به شدت با برداشت‌های غیرمجاز این پالایشگاه برخورد خواهد شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از مهر؛ فریدون حسنوند در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر  با بیان اینکه این استان اکنون دچار بحران کم آبی است اظهار کرد: در هشتمین سال خشکسالی، استان بوشهر به لحاظ قرارداشتن در شرائط آب و هوای گرم و خشک،  مردم این استان مشکلات کم آبی را بیش از دیگر نقاط کشور احساس می‌کنند که باید تدابیر ویژه‌ای اندیشده شود.

وی با بیان اینکه مدیران و متولیان آب استان برای برون رفت از این بحران  از راهکارهای قانونی استفاده کنند افزود: وضعیت آب شرب استان بوشهر در شرایط کنونی مطلوب نیست و این وضعیت تا مهرماه نیز ادامه دارد و باید تدابیری ویژه‌ای برای کاهش بحران و مشکلات در اسرع وقت ارائه شود.

استاندار بوشهرازبرداشت‌های غیرمجاز آب توسط برخی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی  انتقاد کرد و افزود: پالایشگاه  گازجم با استفاده غیر مجاز در برداشت آب از منابع زیرزمینی، سفره‌های آب زیر زمینی را دچار بحران کرده است.

حسنوند بیان کرد: برداشت سالانه ۷ میلیون متر مکعب آب توسط مجموعه شرکت‌های نفت و گاز در منطقه موجب بحران شدید آب در شهرستان جم شده و امروز مردم در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند که باید سریعا با این مسئله برخورد شود.

وی تصریح کرد: پالایشگاه گاز جم حق برداشت آب از منابع زیرزمینی را ندارد و به شدت با برداشت‌های غیرمجاز این پالایشگاه برخورد خواهد شد.

استاندار بوشهر بر پلمپ کردن چاه‌های آب شرب غیر مجاز در منطقه جم تاکید کرد و افزود: جلوگیری از برداشت غیرقانونی چاه‌های آب شرب توسط پالایشگاه گازجم و پلمپ چاه‌هایی که برداشت غیرقانونی دارند باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

حسنوند با تاکید بر برگزاری جلسات لازم با مدیران وزارت نیرو در ارتباط با بحران کم‌آبی افزود: دستگاه‌های متولی آب در استان موظفند در ۴۸ ساعت آینده طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را به استانداری اعلام کنند.

وی مدیریت صحیح و توزیع دقیق آب با هماهنگی فرمانداران و مسئولان محلی یک ضرورت دانست و گفت: استفاده حداکثری از خط انتقال آب کوثر برای مردم در طول مسیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ