مهدوی‌کیا در صدر محبوب‌ترین بازیکنان آسیا
تاريخ ارسال خبر : 7 نوامبر 2012 | ساعت 13:37 | کد خبر: 21667 | sv90 | چاپ این مطلب

طبق آخرین اعلام سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار جهان از آرای ثبت شده در مرحله دوم انتخاب محبوب‌ترین بازیکن سال ۲۰۱۲ جهان، مهدی مهدوی‌کیا در صدر محبوب‌ترین بازیکن آسیا قرار دارد.


  سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) در پایان روز بیست و سوم از مرحله دوم انتخاب محبوب‌ترین بازیکن سال ۲۰۱۲ جهان، اسامی نفرات برتر این رای گیری و آرای تمامی بازیکنان حاضر در این انتخابات را اعلام کرد که مهدی مهدوی‌کیا با اختلاف حدود ۵۰ هزار رای، تا به امروز محبوب‌ترین بازیکن آسیاست.


به گزارش مهر، در این رده‌بندی تا به امروز مهدوی‌کیا ۸۰۵۲۶ رای بدست آورده و سیدمهدی رحمتی با ۳۱۵۵۱ رای در رده دوم قرار دارد. محرم نویدکیا دیگر بازیکن ایرانی حاضر در این انتخابات با ۶۱۴۶ رای در جایگاه ششم قرار دارد و باید برای حضور در مرحله سوم این رای‌گیری، در ۲۳ روز پایانی اختلاف بسیاری که با احمد یاسین عراقی دارد را با آرای هوادارانش جبران کند.


رای‌گیری مرحله دوم انتخاب محبوب‌ترین بازیکن سال ۲۰۱۲ از روز ۱۵ اکتبر(دوشنبه ۲۴ مهرماه) آغاز شده و تا ۳۰ نوامبر(جمعه دهم آذرماه) ادامه خواهد داشت.


مرحله سوم و نهایی این انتخاب با حضور ۸ بازیکن از اروپا، ۸ بازیکن از آمریکای جنوبی، ۵ بازیکن از آمریکای شمالی، ۵ بازیکن از آفریقا، ۵ بازیکن از آسیا و یک بازیکن از قاره اقیانوسیه از اول دسامبر(شنبه یازدهم آذرماه) تا سوم ژانویه(پنجشنبه چهاردهم دی‌) انجام می‌شود تا در نهایت محبوب‌ترین بازیکن سال ۲۰۱۲ انتخاب شود.


در بین نفرات منتخب قاره آمریکای جنوبی “فالکائو” مهاجم کلمبیایی تیم اتلتیکو مادرید با ۱۵۲۳۷ در رده نخست قرار گرفته است و “لیونل مسی” مهاجم آرژانتینی بارسلونا با ۶۳۶۵ رای و “جاناتان فابرو” پاراگوئه‌ای با ۵۱۷۸ رای در رده‌های دوم و سوم این قاره ایستاده‌اند.


در قاره اروپا هم “هنریخ میختاریان” از تیم شاختار دونتسک ارمنستان با ۵۰۳۱۰ رای صدرنشین است. “ادین ژکو” از بوسنی و هرزگوین، “لوریک کانا” از آلبانی، “فراچسکو توتی” از ایتالیا و “کریستیانو رونالدو” از پرتغال در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


“تیم کاهیل” از استرالیا با ۲۹ رای در قاره اقیانوسیه، “محمد ابوتریکا” از مصر با ۳۰۰۴۳ رای در قاره آفریقا و “خوزه دی‌خسوس کورونا” از مکزیک با ۸۱۰۹ رای در قاره آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب صدرنشین هستند.


رده بندی و آرای بازیکنانی برتر آسیایی این رای‌گیری تا به امروز به شرح زیر است: (نام کشور داخل پرانتز آمده است)

۱- مهدی مهدوی‌کیا از پرسپولیس (ایران) با ۸۰۵۲۶ رای

۲- سیدمهدی رحمتی از استقلال (ایران) با ۳۱۵۵۱ رای

۳- محمد نور از الاتحاد (عربستان) با ۱۴۳۷۷ رای

۴- یاسر القحطانی از العین (عربستان) با ۱۲۶۸۹ رای

۵- احمد یاسین از اوربرو اس‌کا (عراق) با ۱۲۱۷۴ رای

۶- محرم نوید‌کیا از سپاهان (ایران) با ۶۱۴۶ رای

۷- حسن عبدالفتاح از الخور (اردن) با ۳۴۰۳ رای

۸-  اودیل اخمدوف از آنژی (ازبکستان) با ۱۸۱۴ رای

۹- احمد الفرایدی از الهلال (عربستان) با ۱۶۰۵ رای

۱۰- ژی ژنگ از گوانگژو (چین) با ۹۷۳ رای


علاقمندان به فوتبال در کشورمان می‌توانند با ورود به سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال(IFFHS) به نفرات محبوب خود رای دهند.


در رای گیری انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۱ جهان، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار نام علی کریمی و فرهاد مجیدی را به دلیل تخلف هواداران‌شان از فهرست نهایی محبوب‌ترین بازیکن سال خارج کرد.

 


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ